هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال ارزش‌های این دوره پر افتخار به نسل جوان است

به مناسبت هفته غرور آفرین دفاع مقدس به همت بسیج کارکنان و معاونت فرهنگی واحد ورامین – پیشوا نشست یاد یاران با حضور قشر معظم خانواده شهدا ، دانشجویان، استادان ، کارکنان و مسؤلین شهرستان پیشوا و در مسجد امام جعفر صادق(ع) برگزار شد و از خانواده شهدای کارمند تجلیل به عمل آورده شد.

به گزارش ایسکانیوز، در شروع جلسه دکتر حسنیعلی شیبانی ضمن تبریک این روزهای خطره انگیز گفت: هفته ی دفاع مقدس یادآور ایثار ، شجاعت ، شهامت و از خود گذشتگی مردان و زنانی است که به فرمان حضرت امام خمینی(ره) لبیک گفتند و در صحنه های نبرد حق علیه باطل حاضر شدند تا کوچکترین خدشه ای به نظام جمهوری اسلامی ایران وارد نشود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا و قرچک ضمن برشمردن برکات و نتایج هشت سال جنگ تحمیلی عنوان کرد : این روزها یادآور رشادت‌ها و جان‌فشانی ایثارگرانی است که با ایثار و ازخودگذشتگی ، نعمت امنیت و آرامش و هر آنچه مظهر اقتدار و آرامش و امنیت هست را به ما ارزانی داشتند و یقیناً این روز ها فرصت مناسبی برای انتقال ارزش‌های عمیق و والای این دوره ی پر افتخار انقلاب اسلامی به نسل جوان است.

وی ادامه داد : ارتش عراق که بر اساس محاسبات خود ، فتح یک هفته‌ای تهران را در سر می‌پرورانید ، در روزهای نخست تجاوز تا دروازه‌های اهواز و خرمشهر پیش تاخت که تحت چنین شرایطی، امام (ره)‌ به خروش آمد و ندای ملکوتیش دل‌های شیفتگان انقلاب و نظام را متوجه دفاع از کیان جمهوری اسلامی نمود ، بطوریکه نیروهای مردمی بدون امکانات و تجهیزات و حتی آموزش‌های نظامی به مقاومت پرداختند و دفاع مقدس مردم مسلمان و انقلابی ایران شکل گرفت و نیروهای جوان و شهادت طلب به جبهه‌ها شتافتند.

دکتر شیبانی افزود: پس از شکل‌گیری اتحاد و انسجام در میان نیروهای انقلابی حماسه‌ای مقدس شکل گرفت که در تاریخ ایران اسلامی بی‌سابقه بود. حماسه دفاع مقدسی که برکات و دستاوردهای بی‌نهایتی را برای ملت ایران به ارمغان آورد.

رئیس واحد با بیان این نکته که همان روحیه هم چنان در نسل جوان و غیرتمند ما باقی است گفت : امروز هم همان رویه و همان روحیه در جوانان انقلابی این سرزمین ادامه‌دار بوده و این شور و شعور قابل ستایش ، در پاسداران و مدافعان حرم که غیرتمندانه و گمنام در حال دفاع از حرم اهل‌بیت (علیهم‌السلام) در کشورهای عراق و سوریه هستند تجلی پیداکرده است و این حرکت، محصول همان ایثاری است که در دوران دفاع مقدس انجام میگرفت.

نهضت عاشورا والهام بخش نهضت امام خمینی و حماسه دفاع مقدس است

در ادامه این نشست، فرماندار شهرستان پیشوا طی سخنانی با گرامی داشت هفتۀ دفاع مقدس، آن را فرصتی مغتنم جهت یادآوری رشادت غیور مردان جبهۀ حق علیه باطل دانست و گفت : جوانان غیرتمندی که با اهداء خون پاکشان به ایران مقتدر امنیت و صفا بخشیدند و چشم طمع جهانیان را نسبت به خیال تجاوز به این مرز و وبوم تا ابد کور نمودند.

محمدی نهضت عاشورا را الهام بخش قیام امام خمینی (ره)و حماسه ی بزرگ دفاع مقدس دانست و تشریح کرد : نهضت عاشورا الهام بخش قیام امام خمینی (ره) و حماسه ی بزرگ دفاع مقدس بوده و نیز به ملت ایران، اندیشه ی خردمندانه و انگیزه صادقانه بخشیده است.

فرماندار شهرستان پیشوا افزود : شرف ملی و دینی این ملت از سالار شهیدان است و دفاع هشت ساله ملت ایران رنگ و بوی کربلا داشت و در شب‏های عملیات از خط شکنان خاکریز مقدم، نوایی جزمرثیه یاحسین به گوش نمی‏ رسید.

در پایان این مراسم از خانواده معظم شهیدان با اهداء هدیه و لوح سپاس تجلیل به عمل آورده شد.

101

کد خبر: 680836

وب گردی

وب گردی