با این روش ها از ابتلا به آلزایمر پیشگیری کنیم!

بیماری آلزایمر، بیماری مخربی است و می‌تواند به مرگ یک بیمار از هر سه بیمار مبتلا به این بیماری یا نوع دیگری از آن به نام زوال عقل منجر شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ،جام جم آنلاین ، این بیماری که هنوز چیزهای زیادی باید درمورد آن شناخته شود، حتی کشنده تر از سرطان سینه و پروستات است. با این حال، راه‌هایی وجود دارند که می‌توانند به شما در جلوگیری از ابتلا به این بیماری کمک کنند. موارد تغذیه‌ای زیر می‌توانند در تقویت سلامت ذهن و حتی جلوگیری از زوال عقل مفید باشند.



زنجبیل، توت‌ها و روغن زیتون

این مواد غذایی، سلامت سلول‌های گلیال را ـ که از بخش‌های ضروری سیستم عصبی مرکزی و محیطی هستند ـ تقویت می‌کنند. سلول‌های گلیال به عملکرد عصبی متعادل و به تعمیر سلول‌های صدمه‌دیده کمک می‌کنند. تحقیقات نشان داده وقتی سلول‌های گلیال نمی‌توانند وظیفه خود را انجام بدهند، آسیب‌های جدی به سلول‌های عصبی وارد و این موضوع بسرعت باعث اختلالات شناختی می‌شود.



چای سبز

مطالعات نشان می‌دهد پلی فنول موجود در چای سبز واقعا برای بزرگسالان مبتلا به اختلالات شناختی مفید است. پلی فنول‌ها همچنین روند صدمات ذهنی بیشتر در بیماران زوال عقل را متوقف می‌کنند.



ثابت نگه داشتن قند خون

هرچند هنوز ارتباط میان دیابت نوع 2 و بیماری آلزایمر مشخص نشده است، اما شواهد عمده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد بالا بودن قند خون تاثیرات منفی پایداری بر مغز به جای می‌گذارد. مختصر بودن وعده‌های غذایی و خودداری از مصرف غذاهای ناسالم که حاوی غلات تصفیه شده و قندهای اضافی هستند، می‌تواند سطح قند خون را متعادل نگه دارد.



کلم، اسفناج و مارچوبه

مطالعات می‌گوید مصرف روزانه سبزیجات دارای برگ‌های سبز می‌تواند به جوان ماندن مغز کمک کند. ویتامین K موجود در این مواد غذایی از کمبود این ویتامین که رشد آلزایمر را سرعت می‌بخشد، جلوگیری می‌کند.



ماهی‌های چرب

DHA و EPA دو اسید چرب مفید برای سلامت مغز هستند و از زوال عقل جلوگیری می‌کنند. این دو ماده در بدن انسان تولید نمی‌شوند، اما در ماهی‌هایی مثل سالمون و ساردین وجود دارند. مکمل‌های غذایی معتبر نیز می‌توانند کمبود این مواد غذایی را جبران کنند.

704

کد خبر: 680889

وب گردی

وب گردی