آغاز به کار شصتمین کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی

شصتمین کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی با حضورنمایندگان 168 کشور عضو آژانس از امروز (دوشنبه) در مقر آژانس در وین آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار است در سخنرانی آغاز این کنفرانس پنج روزه، گزارشی درباره اقدمات و دستاوردهای آژانس در یک سال گذشته ارائه کند.

کشورهای عضو آژانس نیز در این کنفرانس آژانس در یک سال گذشته را بررسی و اولویت های کاری آژانس را تعیین می کنند. مسائل بودجه ای و مالی آژانس از جمله کمک های مالی سال 2017 برای «صندوق همکاری فنی» نیز در این کنفرانس مورد بررسی قرار می گیرد.
بنا بر اعلام پایگاه اطلاع رسانی آژانس بین المللی انرژی اتمی، نمایندگان کشورهای عضو درباره موضوعات مرتبط با امنیت هسته ای، تقویت کارآمدی پادمان های آژانس ، اجرای توافق های پادمانی بین آژانس و کره شمالی و همچنین اجرای پادمان ها در خاورمیانه بحث خواهند کرد.
همزمان با شصتمین کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی، نشست علمی با عنوان 'فناوری هسته ای برای اهداف توسعه پایدار' روزهای 28 و 29 سپتامبر (هفتم و هشتم مهر ) برگزار خواهد شد.
علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی نیز به همراه بهروز کمالوندی سخنگوی این سازمان دیروز (یکشنبه) برای شرکت در این نشست وارد وین شد.

202/201

کد خبر: 680918

وب گردی

وب گردی