ربیعی: اشتغال مهمترین مساله امروز دولت یازدهم  است/ وجود چهار پیشنهاد برای همکاری با اتاق اصناف

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مهمترین مساله امروز دولت روحانی «اشتغال» دانست و گفت: وزارت رفاه و اتاق اصناف باید در این زمینه همکاری داشته باشند.

به گزارش ایسکانیوز، علی ربیعی در ششمین اجلاس دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران افزود: ما با تعاون می توانیم به اشتغال برسیم و رفاه را در جامعه ایجاد کنیم.
وی یادآورشد: در شرایطی که نرخ رشد اقتصادی در شروع به کار دولت یازدهم منفی بود، در سال های ٩٣ و ٩٤ بیش از٧٠٠ هزار شغل ایجاد شد.
وی افزود: این وزارتخانه در بخش هایی از جمله تعاون، روابط کار، اشتغال، تامین اجتماعی و فنی و حرفه ای با اتاق اصناف همکاری دارد و نیاز است که این همکاری ها ارتقا یابد.

** چهار پیشنهاد وزیر کار برای همکاری با اتاق اصناف
وزیر کار در بخش دیگری از سخنان خود به چهار زمینه گسترش روابط این وزارتخانه با اتاق اصناف اشاره کرد و گفت: اصناف می توانند کمیته ای با معاونت فنی درآمدی ما داشته باشد تا به این ترتیب نقاط اختلاف را با کمک هم برطرف کنیم.
ربیعی اضافه کرد: وزارت کار و اتاق اصناف می توانند با هم تفاهم نامه ای امضا کنند تا اتاق بعنوان بازرس ما ایفای نقش کند و بازرسی ها را اصناف برای ما انجام دهد.
وی با اشاره به فعالیت پنج هزار هیات تشخیص در وزارت تعاون، گفت: اصناف می توانند در همه هیات های تشخیص نماینده داشته باشند.
ربیعی افزود: اتاق اصناف می تواند با روابط کار و تامین اجتماعی تبادل اطلاعات داشته باشد تا بتوانیم به این طریق بخشی از مشکلات را برطرف کنیم.

402/602

کد خبر: 680941

وب گردی

وب گردی