پل های ماشین رو معابر مرکزی پایتخت در برابر زلزله مقاوم سازی شدند

شهردار منطقه 11از ایمن سازی و افزایش مقاومت پایه های سه پل ماشین رو بخش مرکزی شهر تهران در برابر زلزله توسط شرکت یادمان سازه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز نصراله آبادیان با بیان این که طرح مقاوم سازی پل های ماشین رو شهر تهران با هدف ارتقای ایمنی پایتخت در مقابل حوادث غیر مترقبه به ویژه زلزله از سوی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در دست انجام است ؛ به شناسایی 3 پل نواب – امام خمینی ، قزوین – نواب و هلال احمر – نواب در محدوده این منطقه خبر داد .

به گفته آبادیان پایه های این 3 پل که قدمت ساخت آن ها باعث فرسودگی شده بود و به لحاظ حجم تردد خودروها در این محور و قرار گرفتن در هسته مرکزی و پر جمعیت شهر تهران نیاز به مرمت و ایمن سازی داشت که با محاسبات دقیق علمی و فنی خاکبرداری اطراف پایه ها انجام و پس از افزایش تعداد میلگرد ها نسبت به تقویت ستون ها و فونداسیون با کاشت میلگرد و بتن ریزی برای نگه داری و استحکام پایه ها اقدام می شود.

او گفت: این اقدام در راستای ایمنی سازه های استراتژیک شهر تهران درتمام شهر آغاز شده است و مقاومت پل ها پس از بررسی نقشه های اجرایی و مدل سازی و احصاء میزان استحکام پایه ها محاسبه شده که در صورت نیاز با اجرای بتن مسلح و تقویت ستون ها نسبت به مقاوم سازی آن ها اقدام خواهد شد.

بر اساس این گزارش عملیات ایمن سازی و تقویت پایه 3 پل ماشین رو خیابان نواب – امام خمینی ، قزوین - نواب و هلال احمر – نواب در محدوده منطقه 11 با توجه به قدمت احداث آن ها هم اکنون در حال اجراست.

105105

کد خبر: 680957

وب گردی

وب گردی