رئوفیان: پاسخ رهبر انقلاب حکایت از آن دارد که ضرر و خسارت حضور احمدی نژاد بیشتر از آن چیزی است که ما فکر می کردیم

دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین گفت: امیدوارم محمود احمدی نژاد به توصیه مشفقانه و نصیحت رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه و سودای حضور در عرصه انتخابات را برای همیشه از سر خود خارج کند.

به گزارش ایسکانیوز، ابوالقاسم رئوفیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره سخنان امروز حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در کلاس درس خارج فقه و اصول افزود: یکی از احتمالات این بود که معظم له در این حوزه ورود پیدا نکنند و در واقع موضوع امر و نهی نباشد و اگر سوالی مربوط به ورود به عرصه انتخابات صورت بگیرد معمولا ایشان اظهارنظر نمی کنند.
وی موضوع حضور احمدی نژاد در انتخابات آینده را اینگونه تحلیل کرد که برخی پروژه ای را طراحی و رسانه ای کردند تا بازخورد آن را بگیرند، با این تصور که آنها فکر می کردند ممکن است از دفتر رهبر معظم انقلاب تکذیبه ای منتشر شود و آنان بهره برداری سیاسی کنند.
این فعال سیاسی همچنین گفت: فرض بر این است این پروژه از سوی طرفداران احمدی نژاد طراحی شده تا دفتر رهبری تکذیب کند و پس از آن بهره برداری سیاسی کنند و این موضوع به یک حربه تبلیغاتی تبدیل شود یا اگر چنین سوالی مطرح شده باشد و رهبری نهی کرده باشند این نهی معظم له را مظلوم نمایی و به نفع خودشان بهره برداری کنند.
رئوفیان افزود: در حال حاضر مشخص شده است رهبر معظم انقلاب در پاسخ به سوال امر و نهی نکردند بلکه از موضع ارشادی نصیحت کرده اند که حضور او مضر به حال کشور است و مصلحت نیست.
وی ادامه داد: پاسخ رهبر معظم انقلاب نشان از هوشمندی و همه جانبه نگری و دور اندیشی معظم له دارد و به این سوال به گونه ای پاسخ دادند که به صورت امر و نهی نباشد تا آنها نتوانند به نفع خودشان بهره برداری سیاسی کنند لذا رهبر معظم انقلاب از موضع ارشادی پاسخ دادند تا باب هرگونه بهره برداری سیاسی را ببندند.
دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین همچنین گفت: این پاسخ معظم له حکایت از آن دارد که ضرر و خسارت حضور احمدی نژاد بیشتر از آن چیزی است که ما فکر می کردیم.
رئوفیان یادآور شد: من در این حد فکر نمی کردم که حضور احمدی نژاد اینقدر مایه نگرانی رهبر معظم انقلاب باشد که در پاسخ به سوال احمدی نژاد از موضوع ارشادی وارد شوند و ورود وی را نه به صلاح او و نه به نفع کشور بدانند بلکه این حضور را مضر به حال کشور بدانند.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در راس نظام جمهوری اسلامی ایران همواره کارها را رصد می کنند و به این موضوع توجه دارند که چه می گذرد و مصلحت کشور در چیست و در حالتی که سوالی را احمدی نژاد از ایشان داشته احساس تکلیف کنند و آن را صریح پاسخ دهند و رهنمود داده باشند که احمدی نژاد به عرصه انتخابات و سفرهای استانی که شائبه انتخابات دارد ورود پیدا نکند.
وی ادامه داد: امیدوارم احمدی نژاد به توصیه مشفقانه و نصیحت ولی امر مسلمین توجه کند و سودای حضور در عرصه انتخابات را برای همیشه از سر به در کند و بداند واقعا یک رجل سیاسی زنده نیست که بخواهد حضور پیدا کند.
این فعال سیاسی تصریح کرد: من معتقدم ناخدای این سفینه رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند و هوشمندانه کشور را هدایت می کنند و قطعا همانطور که تاکنون به بهترین وجه رهبری و در مواقع بسیار حساس ورود پیدا کرده اند این بار نیز خطر و خسارت ورود احمدی نژاد آنقدر زیاد بوده که حضرت آیت الله خامنه ای به این نتیجه رسیده اند که نظرشان بر حضور نیافتن احمدی نژاد را از موضع ارشادی اعلام کنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در درس خارج فقه در تشریح مطلبی که روز گذشته به نقل از ایشان منتشر شده است، گفتند: یک آقایی آمده پیش من، من هم به ملاحظه صلاح حال خود آن شخص و صلاح حال کشور به ایشان گفتم که شما در فلان قضیه شرکت نکنید.

206/201

کد خبر: 680971

وب گردی

وب گردی