نصب یک سامانه راداری جدید در مناطق کویری ایران

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)ارتش جمهوری اسلامی از برنامه‌ریزی این قرارگاه برای نصب یک سامانه راداری جدید در مناطق کویری ایران خبر داد و گفت: این سامانه که بزودی مستقر می‌شود بیش از 1000کیلومتر برد دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا امیر فرزاد اسماعیلی در جمع خبرنگاران در سمنان اظهار کرد: این سامانه راداری تمامی مناطق کویری ایران از جمله کویر سمنان، کویر مرکزی و مناطق کویری شرقی و غربی آن را پوشش می‌دهد.

وی همچنین از برنامه این قرارگاه برای استقرار یک سامانه موشکی از خانواده مرصاد و از موشک های"تلاش" که کاملا بومی است در مناطق کویری کشورمان در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: با نصب این سامانه موشکی کویرهای ایران از پوشش کامل پدافند هوایی برخوردار می‌شود.

این فرمانده ارشد نظامی از آسمان ایران به عنوان امن‌ترین آسمان منطقه نام برد و افزود: باوجود همه ناامنی‌هایی که در منطقه وجود دارد ایران اسلامی به اتکاء جوانان انقلابی و ولایی‌اش از امن‌ترین آسمان منطقه برخوردار است.

وی با تاکید براینکه به هیچ هواپیمای بی‌مجوزی اجازه عبور از آسمان کشور داده نمی‌شود تصریح کرد: تنها به هواپیماهایی که براساس قوانین بین‌المللی با هماهنگی و مجوز از آسمان کشورمان عبور می‌کنند اجازه تردد هوایی داده می‌شود.

اسماعیلی بااشاره به نشاندن یکی از هواپیماهای حامل نیروهای ناتو توسط پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: هواپیمای این نیروهای نظامی که در پوشش یک هواپیمای مسافربری قصد داشتند از افغانستان برای تفریح و خوشگذرانی به یکی از کشورهای عربی بروند، به هشدار نیروهای ایرانی توجه نکرده و مسافت طولانی را در آسمان ما پیمودند اما با ورود دلاورمردان ارتش ایران سرانجام در بندرعباس به زمین نشانده شدند و رسما از ایران اسلامی عذرخواهی کردند.

وی با بیان اینکه این اتفاق مربوط به یکی دو سال گذشته است تصریح کرد: البته این خبر در آن زمان چندان رسانه‌ای نشد.

وی از نیروهای نظامی و انتظامی کشورمان به عنوان مقتدرترین نیروی نظامی منطقه نام برد و گفت: ما در عین اینکه مظلوم‌ترین کشور دنیا هستیم اما مقتدرترین کشور منطقه هستیم چرا که روی پای خود ایستاده‌ایم و به آرمان شهادت مسلح هستیم.

206/201

کد خبر: 680973

وب گردی

وب گردی