ال هاشم: یکی از مهم ترین دستاوردهای جنگ تحمیلی، حفظ تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران بود

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس در دژبان ارتش گفت: یکی از مهم ترین دستاوردهای جنگ تحمیلی، حفظ تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران بود.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس در دژبان ارتش گفت: یکی از مهم ترین دستاوردهای جنگ تحمیلی، حفظ تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران بود.

به گزارش روابط عمومی ارتش، در این مراسم که با حضور فرماندهان، مسئولان و کارکنان دژبان کل ارتش در مسجد امام خمینی (ره) این یکان برگزار شد، حجت الاسلام آل هاشم با تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس و حماسه آفرینی های رزمندگان اسلام به طرح این سوال پرداخت که چرا دشمن جنگ تحمیلی را علیه ایران اسلامی آغاز نمود؟

وی در این رابطه گفت: دشمن و استکبارجهانی از جمله آمریکای جهانخوار و اسرائیل غاصب از پیروزی انقلاب اسلامی ایران شگفت زده شده بودند و نمی توانستند بپذیرند که این انقلاب با رهبری داهیانه حضرت امام خمینی(ره) با سرعت به ثمر بنشیند لذا از همان روزهای پیروزی انقلاب توطئه های مختلفی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آغاز نمودند و شروع به برنامه ریزی های گوناگون از جمله ترور شخصیت های کشوری و لشکری، ائمه جمعه و جماعات، توطئه در آذربایجان و کردستان جهت تجزیه و جدایی از ایران و در نهایت جنگ تحمیلی نمودند تا بتوانند نظام نوپای اسلامی را شکست دهند.

آل هاشم در ادامه ضمن بیان رویا پردازی های صدام در خصوص اشغال خاک ایران اسلامی بیان داشت: استکبار جهانی پس از ناامید شدن از اقدامات خود برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، برای حمله نظامی به ایران صدام را در نظرگرفت و این فرد مغرور و دلگرم به حمایت های کشور های غربی و شرقی و دولت های مرتجع منطقه، حمله رسمی خود را به ایران آغاز نمود با این نیت که بزودی جنگ را به نفع خود به اتمام می رساند.

نماینده ولی فقیه در ارتش همچنین تصریح نمود: در جنگ تحمیلی هشت ساله، همه استکبار جهانی علیه ایران متحد شدند و تمام تجهیزات فنی و نظامی اعم از ماهواره های جاسوسی، بمب های خوشه ای، جنگنده و بمب افکن های پیشرفته، بمب های شیمیایی و کمک های مالی و انسانی خود را برای شکست ایران در اختیار رژیم بعث عراق قرار دادند ولی در این راه ناکام ماندند و پیروزی نهایی با رزمندگان خستگی ناپذیر اسلام بود.

وی به دستاوردهای دفاع مقدس برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره نمود و حفظ تمامیت ارضی جمهوری اسلامی، نشر ارزشها و فرهنگ ایثار وشهادت درجامعه، افشای چهره ظالم استکبار، عدم اعتماد به دشمن، شکستن ابهت پوشالی قدرت های غرب و شرق، ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس و تعیین سرنوشت کشور بعد از جنگ تحمیلی توسط خود ایرانیان، اثبات حقانیت ایران اسلامی، صدور پیام انقلاب اسلامی به سایر کشورهای جهان، پیشرفت های علمی، تحقیقاتی در همه زمینه ها را ازجمله این دستاوردها دانست که به دست جوانان و متخصصین ایران اسلامی محقق گردید.

حجت الاسلام آل هاشم در پایان گفت: وظیفه ملت غیور ایران بنابر فرامین مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی)، مبارزه همه جانبه با استکبار جهانی و عدم اعتماد به دشمنان نظام علی الخصوص آمریکاست چرا که امروز ایران اسلامی قدرتمندتر از گذشته محور تصمیم گیری های منطقه شده است.

206/201

کد خبر: 680986

وب گردی

وب گردی