شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی دانشگاه آزاد اسلامی;ایجاد رشته های جدید متناسب با نیاز جامعه و جوانان

دویست و سی و سومین جلسه شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز با حضور دکتر حسین زاده لطفی و اعضا برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این جلسه دکتر حسین زاده لطفی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی با اشاره به کاهش جمعیت دانشجویی کشور در مقاطع مختلف تحصیلی، گفت: سال گذشته 11 هزار رشته محل در مقاطع کاردانی و کارشناسی فاقد پذیرش دانشجو بودند که این آمار در سال جاری افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه درصد قابل توجهی از ظرفیت رشته های تحصیلی خالی است، گفت: در همین رابطه باید برنامه ها و رشته های جدید مور نیاز صنعت و سازمان ها را ایجاد کرد، که در همین راستا یکی از وظایف شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی نیز بررسی و ایجاد رشته های جدید متناسب با نیاز جامعه و جوانان است.

وی ادامه داد:تدوین برنامه های درسی باید به صورت دقیق و کار کارشناسی و استانداردسازی منابع صورت گیرد.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: پذیرش در تمام رشته محل های دانشگاه آزاد اسلامی دارای مجوز قانونی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

مصوبات جلسه

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی درباره مصوبات این جلسه به خبرنگار روابط عمومی،گفت: بررسی و تدوین برنامه درسی رشته جدید میکروبیولوژی دریایی و کاربردی در مقطع کارشناسی ارشد پیشنهاد واحد لاهیجان مطرح و مقرر شد به کمیته تخصصی علوم پایه ارجاع شود.

همچنین با پیشنهاد واحد تهران جنوب مبنی بر جایگزینی دروس مبانی و کاربرد کامپیوتر با دوره های تکمیلی ICDL موافقت شد و مقرر شد موضوع مذکور و سایر دوره های معادل در کمیته تخصصی فنی و مهندسی مطرح و بررسی شود.

تغییر پیش نیاز دروس بیوشیمی هورمون و بیوشیمی لیپید و قند از بیوشیمی 2 به بیوشیمی 1 از دیگر موضوعات این جلسه بود که به تصویب اعضا رسید.

حسین زاده لطفی ادامه داد: همچنین موضوع تعداد واحدهای پایان نامه(6 واحد)، تعداد دروس دوره دکتری و ارشد و دروس جبرانی مطابق با ابلاغ سرفصل های مصوب وزارت علوم به منظور هماهنگی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و الزام به گذراندن درس روش تحقیق در دوره کارشناسی ارشد از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که مقرر شد پس از طرح و تصمیم گیری در کمیته اجرایی شود.

از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه ارائه همزمان دروس "آنالیز و کنترل فرآیند در صنایع خمیر و کاغذ و ارزیابی زیست محیطی صنایع خمیر و کاغذ" و "فناوری تولید و بازیافت انرژی و مواد شیمیایی" بود که به تصویب اعضا رسید.

101

کد خبر: 681005

وب گردی

وب گردی