تجهیز گروهک‌های تکفیری و تروریستی با هدف ضربه زدن به ایران انجام می‌شود

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در آئین تودیع و معارفه دادستانهای جدید و قدیم شهرستان خاش گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی با نگاه رافت و عطوفت شکل گرفته و سیاست مهم دستگاه قضائی تبیین همین نگاه برای اصلاح و بهبود امور است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا منطقه سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی اظهار کرد: بر حسب سیاست‌های ابلاغی به قضات تاکید کرده ایم فردی که برای جامعه ضرر ندارد و وجود او در نظم و انضباط جامعه اختلال ایجاد نمی کند، نباید به زندان برود.

وی بیان کرد: در مقابل برخورد با سارقان مسلح و افراد گرگ صفت باید مورد توجه مسئولان در دستگاه قضا باشد زیرا فرق است بین فردی که جرم انجام می دهد و فردی که سالم بوده و برای جامعه سودمند است.

حمیدی افزود: در منطقه سیستان و بلوچستان که از کانون های پر خطر و حساس برای سرمایه گذاری دشمنان بوده و از تنوع قومی و مذهبی بهره می برد تلاش می کنیم امنیت با نگاه مردمی و محور بودن ساکنان استان شکل بگیرد.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: افراد تنبیه شده که بواسطه جرمی در زندان افتاده اند و هم اینک اصلاح شده اند یقینا به جامعه بازمی گردند و در همین رابطه فردی از شهرستان خاش بوده که در زندان به سر می برد اما با اصلاح شدن شرایطی را پیدا کرده که به جامعه بیاید و قطعا پیگیری می کنیم این فرد مفید را به جامعه خاش تحویل بدهیم.

حمیدی اظهار کرد: وجود یک زندانی زیبنده کشور اسلامی‌مان نیست؛ لذا یکی از سیاست‌های دستگاه قضایی حبس زدایی و کاهش ورودی‌ها به زندان و کاهش جمعیت کیفری در مراکز اصلاح و تربیت است.

این مسئول قضایی از وجود برخی اختلافات طائفه ای در سطح شهرهای استان گلایه کرد و افزود: عمل قتل و تجاوز به حقوق انسانها از عمل های نکوهش شده ای بوده که در قرآن کریم و به صراحت در خصوص آن آیه نازل شده و به تاکید قرآن مومن نیست که همنوع خودش را نابود می کند و به او ضربه می زند.

وی ضرورت فرهنگ سازی برای استفاده بهینه از آب، حفظ اراضی ملی، توجه به ظرفیتهای مردمی برای تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی را متذکر شد.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: تجهیز گروهک های تکفیری و تروریستی و ایجاد ناامنی در اطراف کشورمان با هدف ضربه زدن به ایران صورت می گیرد که نیاز است با تقویت وحدت و همبستگی و تلاش برای حفظ امنیت و آرامش در جامعه و هوشیاری و شناخت از برنامه های تفرقه افکنانه نقشه های دشمنان را خنثی کنیم.

206/201

کد خبر: 681043

وب گردی

وب گردی