تغییر نگاه از درآمدهای شهریه ای به تجاری سازی فعالیت های پژوهشی رویکرد نوین دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان بیان کرد: در حال حاضر سیاست های مالی دانشگاه آزاد اسلامی توجه به درآمدهای غیر شهریه ای است که باید ضمن صرفه جویی بر عملیاتی و تجاری سازی فعالیت های پژوهشی نیز در همین راستا تاکید شود.

به گزارش ایسکانیوز، مهدی باقری در جلسه شورای تخصصی دبیرخانه هیات امنای استان هرمزگان اظهار کرد: تا دیروز مقالات و اختراعات بود که معرف فعالیت های پژوهشی افراد بود اما امروز تجاری سازی فعالیت های پژوهشی و اقتصاد دانش بنیان است که شاخص توسعه کشور است.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان به ارائه منظم مواردی چون جذب هیات علمی متخصص موردنیاز به ویژه برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی، تعداد دانشجو شناسایی دقیق نیازهای جامعه به ویژه با بخش‌های مرتبط با صنعت،در آمدهای غیرشهریه ای،جذب کمک های خیران، تعریف رشته های جدید و مورد نیاز و بازتعریف رشته‌های موجود متناسب با نیاز کشور آخرین وضعیت ساها، پیشرفت طرح شفا و عملکرد بودجه سالیانه واحدها تاکید کرد.

این مسئول با تاکید بر افزایش نگارش مقالات علمی ادامه داد: باید سیاست گذاری مدونی صورت پذیرد تا طرح های برون دانشگاهی، تجاری سازی پایان نامه های تحصیلی و هدایت بیشتر اساتید به فعالیت های پژوهشی برای دستیابی به رتبه علمی اول در کشور در بین تمامی دانشگاهها انجام شود.

محسن دهقانی، رئیس دبیرخانه هیات امنای استان نیز خاطر نشان کرد: درباره پیگیری رشته‌های تحصیلی که تاکنون مجوز رسمی از وزارت علوم دریافت نکرده‌اند، اقدامات لازم از سوی واحدهای استان مجدانه به‌عمل آید و واحدها موظف هستند مدارک و مستندات لازم در این زمینه را جمع‌آوری و ارائه دهند.

دهقانی یادآور شد: سازماندهی واحدها و مراکز آموزشی، تهیه و تدوین نمودار سازمانی مرتبط در راستای اهداف و دستاوردهای کلی دانشگاه آزاد اسلامی از جمله چابک سازی از طریق اصلاح ساختار تشکیلاتی و کاهش بورکراسی با هدف افزایش بهره وری و بهبود نظم و انضباط اداری باید صورت پذیرد.

این جلسه با اظهار نظر در خصوص عملکرد سالیانه واحد لنگه و راهکارها و هدفگذاری در خصوص رفع مسائل گوناگون در حوزه های مختلف آموزشی، پژوهشی،فرهنگی، مالی و اطلاع رسانی این واحد مورد بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

101

کد خبر: 681098

وب گردی

وب گردی