واکنش ائتلاف عربی به طرح صلح پیشنهادی انصارالله

ائتلاف متجاوز عربی در واکنش به طرح پیشنهادی انصارالله یمن برای آتش‌بس در این کشور جنگ زده مدعی شد، ریاض خواهان حل و فصل کامل بحران یمن و نه فقط آتش‌بس بدون نظارت است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، این اظهارات سخنگوی ائتلاف تحت رهبری عربستان در پی آن ایراد شد که صالح الصماد، رئیس شورای عالی سیاسی یمن طرح جدیدی را برای صلح در این کشور ارائه داد که براساس آن حملات علیه یمن متوقف و محاصره اعمال شده علیه یمن توسط ائتلاف عربی تحت امر عربستان برداشته و در مقابل شلیک موشک به عربستان سعودی و عملیات نظامی در مرزها متوقف شود.

در همین راستا، احمد العسیری، سخنگوی ائتلاف عربی مدعی شد که ریاض خواهان حل و فصل کامل بحران یمن به جای اجرای یک آتش بس بدون نظارت یا حضور ناظران است.

وی گفت: به نظر من مساله به آتش‌بس مربوط نمی‌شود چرا که حوثی‌ها با پاسخ مثبت به طرح صلحی که وزیر خارجه آمریکا در 25 اوت ارائه داده بود اجتناب کردند.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا اخیرا طرحی را پیشنهاد داد که در آن بر مشارکت حوثی‌ها در دولت وحدت ملی یمن در مقابل عقب نشینی‌ها از صنعاء و مناطق شمال یمن و تحویل سلاح‌هایشان به دولت بود.

201/304

کد خبر: 681102

وب گردی

وب گردی