سیف: اموال ثامن الحجج باید فروخته شود

محسن بیگلری، عضو هیات‌رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برای اطلاع از آخرین وضعیت سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج جلسه‌ای برگزار کرد.

به گزارش ایسکانیوز ، بیگلری دیروز در دیدار با آقای سیف خواستار توضیح و شفاف سازی در مورد وضعیت موسسه ثامن الحجج شد و از وضعیت اسفبار این روند بر سپرده گذاران و رنج تحمیلی بر آنان اظهار نارضایتی کرد.

بیگلری در مورد این جلسه گفت: آقای سیف بر غیر مجازبودن موسسه ثامن‌الحجج تاکید کرد. همچنین رئیس کل بانک مرکزی به بنده گفت که ۹۷ درصد از سپرده گذاران ثامن الحجج را تعیین تکلیف کرده ایم و فقط ۳ درصد سپرده گذاران باید تعیین تکلیف بشوند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: آقای سیف تاکید کرده که باید اموال ثامن الحجج فروخته شود تا تکلیف همه سپرده گذران مشخص شود.

بیگلری در ادامه افزود: بنده به آقای سیف عرض کردم که اگر ثامن الحجج غیرمجاز بود چرا ۱۴ سال فعالیت و ۵۰۰ شعبه ایجاد کرد. همچنین درباره تعهدنامه بانک پارسیان که از سپرده گذاران ثامن الحجج گرفته می شود گفتم که چطور حتی سپرده گذاران تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان هم باید فقط ۳۵ میلیون تومان دریافت کنند؟ چطور کسی که زیر ۳۵ میلیون تومان سپرده خود را دریافت می کند و سپرده گذاران ۱۰۰، ۲۰۰ و ۳۰۰ میلیونی هم همین مقار پول را باید دریافت کنند؟

وی در ادامه گفت: من گفتم که هر چه سریعتر باید املاک شناسایی شود و املاک فروخته شود تا تکلیف همه سپرده گذاران مشخص شود.

بیگلری در پایان درباره نتیجه جلسه گفت: بنده به آقای سیف عرض کردم من به عنوان نماینده مردم تا حصول نتیجه، پیگیر موضوع هستم و خواستار یک جلسه فوری دیگر با آقای سیف شدم. همچنین سوال بنده از وزیر اقتصاد درباره ثامن الحجج به زودی در مجلس مطرح خواهد شد و آقای وزیر در این باره باید توضیح بدهد.

602/602

کد خبر: 681111

وب گردی

وب گردی