مقصودی: مشکل بوکس با سرمربی خارجی حل نمی شود/ قانون جدید المپیک آسیا کمر بوکس ایران را خواهد شکست

سرمربی اسبق تیم ملی بوکس گفت: اتخاذ قانون 2 ملی پوش در رشته های انفرادی برای جامعه ورزش ایران به خصوص بوکس بسیار درد سر ساز خواهد شد.

منوچهر مقصودی در گفت و گو با ایسکانیوز در خصوص وضعیت تیم ملی بوکس و حضور مربی کوبایی در تیم ملی اظهار داشت: بوکسور های تیم ملی به سبکی که تمرین می کردند عادت داشته اند و حضور یک سرمربی کوبایی قطعا شیوه و سبک بوکسورها را تغییر خواهد داد لذا باید برای این کار یک تصمیم اساسی گرفته شود چرا که اگر بخواهیم مربی را که سبک متفاوتی دارد را به عنوان سرمربی به تیم ملی بیاوریم و بعد از ۶ ماه کنارش بگذاریم، از همان ابتدا او را نیاوریم بهتر است زیرا تمام رشته های تیم ملی پنبه می شود.

وی افزود: کسی را باید سرمربی تیم ملی بوکس کنیم که شایسته باشد و بتواند برای ایران هم نتایج خوبی کسب کند و هم سهمیه های بیشتری را برای رقابت های المپیک به دست آورد. بوکس ایران خواستار یک تصمیم گیری بسیار دقیق است چرا که دیگر برای ریسک کردن دیر است و مشکل تیم ملی با آوردن یک مربی خارجی حل نمی شود.

سرمربی اسبق تیم ملی بوکس در خصوص قانون جدید المپیک آسیا که به حضور تنها 2 وزن در رشته های انفرادی اشاره دارد، گفت: اتخاذ این قانون برای جامعه ورزش ایران به خصوص بوکس بسیار درد سر ساز خواهد شد چرا که هم انگیزه ورزشکاران از بین می رود و هم شرایط بیش از پیش دشوارتر می شود زیرا تیم ملی بوکس با اعزام 10 بوکسور می توانست یک یا دو سهمیه المپیک را بگیرد. اما اکنون ما نمی توانیم با اعزام 2 بوکسور نتیجه خوبی را به دست آوریم.

وی در ادامه گفت: وضع کردن این قانون مطمئناً بدون تفکر و بدون هیچ بررسی انجام شده است. دلیل اتخاذ این قانون را شورای المپیک آسیا باید به کشور ها ابلاغ کند تا بدانیم این تصمیم چگونه و با کدام طرز فکری گرفته شده است. این قانون گذاری کمر بوکس ایران را خواهد شکست.

منوچهر مقصودی خاطر نشان کرد: بعضی از رشته های ورزشی کشورمان در دنیا حرفی برای گفتن دارند اما بوکس با این وضعیتی که دارد به هیچ عنوان موفق نخواهد شد.

605/602

کد خبر: 681145

وب گردی

وب گردی