هشام الدین حسین: نیروهای مسلح یک درصد از مالزیایی های عضو داعش را تشکیل می دهند

وزیر دفاع مالزی روز سه شنبه فاش کرد یک درصد از مالزیایی های عضو گروه تکفیری داعش که تاکنون شناسایی شده اند، عضو نیروهای مسلح این کشور بوده اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، 'هشام الدین حسین' وزیر دفاع مالزی گفت: به رغم اینکه اعضای نیروهای مسلح مالزی سهم بسیار کمی از اعضای داعش را تشکیل داده اند، اما این وزارتخانه موضوع را با جدیت دنبال می کند.

وی تصریح کرد: دستور داده ایم اقدامات جامعی اتحاذ شود تا از توسعه تفکرات این گروه تروریستی در میان نیروهای نظامی و امنیتی مالزی جلوگیری شود.
این مقام بلندپایه مالزی افزود: بخش مذهبی نیروهای مسلح و همچنین بخش اطلاعاتی سلطنتی موظف شده اند سربازانی را که به گروه های تندرو تمایل دارند شناسایی کرده و در همین حال هشدارهای امنیتی لازم را در خصوص تروریسم به اعضای نیروهای مسلح بدهند.
به گفته وی، از جمله اقداماتی که در این راستا انجام خواهد شد، آموزش سربازان در خصوص اسلام واقعی و جهاد و تفاوت آن با آنچه گروه های تروریستی اعلام می کنند، است.
به نوشته تارنمای 'نیو استریت تایمز'، هشام الدین حسین که پس از گشایش چهلمین سمینار مدیریت ارتش های پاسیفیک سخن می گفت، آمار دقیقی در خصوص تعداد دقیق نظامیانی که تحت تاثیر تفکرات گروه تروریستی داعش قرار گرفته اند، ارائه نکرد.
دولت مالزی تاکنون بیش از 10 عملیات گروه تروریستی داعش را خنثی کرده است و چند عضو مالایی این گروه در هفته های گذشته دست به انجام عملیات انتحاری در سوریه زده اند.
'حمد وندی محمد جدی' معروف به ابوحمزه از تروریست های شناخته شده مالزیایی در سوریه است که دستور برخی عملیات در این کشور جنوب شرق آسیا را صادر می کند.
هم اکنون ده ها مالزیایی ها در گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق فعالیت می کنند و بیش از 20 تن از آنها در عملیات مختلف به هلاکت رسیده اند.
مقام های امنیتی مالزی از فوریه سال 2013 تاکنون 239 نفر از افرادی را که در فعالیت های تروریستی دست داشتند، دستگیر کرده اند.
سمینار چهار روزه مدیریت ارتش های پاسیفیک با حضور مقامات ارشد نظامی 30 کشور جهان از جمله استرالیا، آمریکا، چین، ژاپن، اندونزی، فیلیپین، سنگاپور و انگلیس در حال برگزاری است.
هشام الدین حسین همچنین اعلام کرد که به زودی برای حضور در نشست وزرای دفاع آمریکا و 10 کشور عضو آ.سه آن به هاوایی سفر خواهد کرد و پس از آن برای دیدار با همتایان خود به پاریس و آنکارا می رود.

202/201

کد خبر: 681151

وب گردی

وب گردی