توضیحات طیب نیا در صحن علنی مجلس در خصوص  همکاری ایران با FATF

وزیر امور اقتصادی و دارایی با یادآوری اینکه ایران از بزرگترین کشورهای قربانی تروریسم به شمار می رود، گفت: مبارزه با پولشویی و تسلط بر جریانات مالی آنها، بهترین و اصولی ترین شیوه برای مقابله با تروریسم به شمار می رود.

به گزارش ایسکانیوز، علی طیب نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی روز سه شنبه در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با ارایه توضیحاتی درباره همکاری ایران با گروه ویژه اقدام مالی برای مبارزه با پولشویی (FATF) گفت: مسدود کردن شریان مالی پشتیانی کننده گروه های تروریستی از طریق پولشویی میسر است.

طیب نیا گفت: تامین مالی گروه های تروریستی بین المللی شامل داعش، القاعده و طالبان متکی بر شبکه های مویرگی تامین مالی در اقصی نقاط جهان است و تنها راه مقابله با آن ساز و کارهای مقابله با پولشویی است.
طیب نیا با یادآوری اینکه ایران از بزرگترین کشورهای قربانی تروریسم به شمار می رود، تاکید کرد: مبارزه با پولشویی و تسلط بر جریانات مالی آنها، بهترین و اصولی ترین شیوه برای مقابله با تروریسم به شمار می رود.


او افزود: مبارزه با پولشویی از اوایل دهه 80 خورشیدی و از طریق دادستانی تهران آغاز شد و سپس وزارت اطلاعات اقدامات جدی را در این زمینه کلید زد.

202/201

کد خبر: 681158

وب گردی

وب گردی