پرطرفدارترین رشته‌های علوم پزشکی در بین رتبه‌های برتر کنکور سراسری کدامند؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، با تاکید بر اینکه حدود 70 نفر از رتبه‌های برتر کنکور، این دانشگاه را به عنوان محل تحصیل انتخاب می‌کنند،گفت: رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به ترتیب در صدر سه انتخاب اول رتبه‌های برتر کنکور قرار دارند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، علی جعفریان با اعلام این مطلب درخصوص آمار پذیرش رتبه‌های برتر کنکور سراسری در دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: سازمان سنجش آموزش کشور معمولا آمار پذیرش رتبه‌های برتر در دانشگاه‌ها را اعلام نمی‌کند. اما براساس بررسی‌هایی که دانشگاه‌ علوم پزشکی تهران انجام داد در طول سال‌های گذشته 60 تا 70 نفر از 100 نفر اول کنکور این دانشگاه را به عنوان محل تحصیل خود انتخاب می‌کنند.

او ادامه داد: با توجه به اینکه ظرفیت پذیرش رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حذف جذب دانشجویان پردیس تا 160 نفر افزایش پیدا کرده، احتمال می‌رود تعداد ورود رتبه‌های برتر کنکور امسال به بیش از 70 نفر افزایش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، به برنامه‌های این دانشگاه برای دانشجویان ورودی جدید اشاره کرد و گفت: هر یک از 11 دانشکده این دانشگاه برنامه‌های جداگانه‌ای برای استقبال از دانشجویان جدیدالورود در نظر گرفته‌اند. علاوه بر آن واحدهای نظیر مرکز استعدادهای درخشان و مرکز پژوهش‌های دانشجویان برنامه‌هایی برای شناسایی دانشجویان بااستعداد به امور پژوهشی در نظر گرفته اند. به طور کلی دانشجویان جدیدالورود یک ترم زمان نیاز دارند که به طور کامل با فضای دانشگاه آشنایی پیدا کنند.

دکتری جعفریان با تاکید بر اینکه رشته پزشکی در صدر انتخاب رتبه‌های برتر کنکور قرار دارد، گفت: به ترتیب رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری، روان‌بخشی و مامایی در صدر انتخاب‌های اول رتبه‌های برتر کنکور سراسری قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران درخصوص مشکلات و نواقص این دانشگاه نیز گفت: کمبود فضای فیزیکی، قدیمی بودن ساختمان‌ها و کمبود تجهیزات آزمایشگاهی بخصوص برای دوره‌های علوم‌پایه از مهمترین مشکلات دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند و دانشجویان او افزود: در برنامه‌های آموزشی و آزمون‌های داخلی دانشگاه علوم پزشکی یکسری مشکلات و نواقص جدی وجود دارد که باید در استاندارد کردن این برنامه‌ها و آزمون‌های داخلی و بازنگری برنامه‌های آموزشی تلاش کرد.

دکتر جعفریان تعداد دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران را 500 نفر عنوان کرد و گفت: امسال بیش از 80 دانشجوی خارجی در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در مقاطع مختلف تحصیلی کارشناسی، ارشد و دکتری دانشگاه علوم پزشکی تهران را انتخاب کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان مدیریت زمان و تعهد حرفه ای را دو مقوله مهم در دوران دانشجویی دانست و ادامه داد: بزرگترین آفت جوانان امروز اتلاف وقت است توصیه می کنم دانشجویان رشته‌های پزشکی از همان ابتدای ورود به دانشگاه تعهد حرفه‌ای و مدیریت زمان را جدی بگیرند و بدانند که حفظ و ارتقای سلامت مردم مهمترین هدف و وظیفه آنها از ورود به دانشگاه است.

101/103

کد خبر: 681189

وب گردی

وب گردی