د. رغداء مارديني درتشرین نوشت: به محض صدور قطعنامه 2170 بین المللی در خصوص مبارزه با گروه تروریستی دولت اسلامی شام و عراق و جبهه النصره، جنگ تناقض در سخنان کشورهای غربی آشکار شد و این کشورها به دنبال یافتن راه حل برای حمله به این دو گروه تروریستی و رهایی از آن برآمدند. مقامات غرب و هم پیمانان آنها در پشت صدور اینگونه قطعنامه قرار دارند که مورد استقبال سوریه قرار گرفت و با هماهنگی با آن و به عنوان اینکه کشوری دارای حاکمیت است، اجرا می شود و گرنه اجرای آن  در صورت پرواز هواپیماهای امریکا در سوریه  برای حمله به عمق داعش بدون هماهنگی با سوریه اقدامی دشمنانه خواهد بود.

معنای سخن"جان کری" وزیر خارجه امریکا که گفت امریکا باید از نیروهای عراقی و مخالفان میانه رو در سوریه برای مقابله با شبکه تروریستی دولت اسلامی شام و عراق حمایت کند، چیست؟ جان کری قرار است برای جلب حمایت هم پیمانان اروپایی خود طی نشست آتی سران ناتو که در سپتامبر آینده در ولز برگزار می شود، شرکت و پس از آن وارد منطقه غرب آسیا  شود.

و معنای اینکه انگلیس تحت این عنوان که با تهدید واقعی و جدی از سوی تروریست بین الملل مواجه است، برای برخورد با تهدیدات تروریستی حالت آماده باش اعلام کرده و همزمان با این، "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس تاکید کرد که بیش از 500 انگلیسی برای مشارکت در جنگ علیه نظام سوریه  به این کشور سفر کردند و اینکه داعش بیانگر تهدید امنیت ملی انگلیس است، چیست؟

معنای اعلام هزینه عملیات نظامی امریکا در عراق در مقایسه با هزینه های افغانستان که بسیار اندک است، چیست؟ همان طور که نفت و گاز داعش با حمایت امریکا به فروش می رسد، مواد مخدر افغانستان نیز تحت نظارت امریکا فروخته می شد.

امور بسیاری وجود دارد که بیانگر این است که جامعه غربی وارد گرداب سناریوی جدید برای ترسیم منطقه جدید شده است که کشورهای غربی از زمان آغاز جنگ سوریه و پیش از آن، نتوانستند بدان دست یابند بلکه توانستند هرج و مرجی را توسط داعش در منطقه با علم و درایت خود ایجاد کنند و این امری است که جهان از آن آگاه است؛ کشورهای غربی برای جستجوی راه حل همواره چشم به مریخ و فضا دوخته اند اما اگر به دنبال راه حل واقعی و جدی باشند، آن را در برابر خود می یابند.

خطر داعش نه تنها کشورهای منطقه بلکه غرب را نیز تهدید می کند و غرب حمله به عمق نیروهای داعش را برعهده گرفته است و چنانچه مبارزه با آن به صورت جدی صورت نگیرد به معنای وجود اهداف استعمارگرانه برای ترسیم سرزمین جدید طبق قطعنامه ای که آن را بین المللی می نامند، است. این قطعنامه، در صورتی که در سایه سروصدای گروه تروریستی داعش با ابعاد اسراییلی اجرا شود، قطعنامه ای دشمنانه و با امتیاز خواهد بود.

 
کد خبر: 68124

وب گردی

وب گردی