تصویب برنامه مقابله با سالمند آزاری

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان بهزیستی کشور از تصویب برنامه پیشگیری و مقابله با سالمندان آزاری در جلسه امروز سه شنبه 6 مهر شورای ملی سالمندان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از میزان، فرید براتی سده گفت: سرانجام پس از گذشت بیش از یک سال قرار است امروز جلسه شورای ملی سالمندان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شود.

او گفت: در این جلسه قرار است مصوباتی که پیش تر تدوین شده اند به تصویب نهایی برسند.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان از نهایی شدن برنامه پیشگیری و مقابله با سالمند آزاری خبر داد و گفت: قرار شده برنامه پیشگیری و مقابله با سالمند آزاری به تصویب رسد تا از این طریق مشکلات این قشر کاهش یابد.

براتی سده در ادامه گفت: همچنین قرار است آموزش هایی در رابطه با چگونگی مقابله با سالمند آزاری به شهروندان ارائه شود تا آنها نیز بتوانند در طرح بهزیستی مشارکت داشته باشند.

او در خصوص اقدامات صورت گرفته به منظور ارائه خدمات بیمه ای به سالمندان گفت: یکی دیگر از مصوبات شورای ملی سالمندان، ارائه بسته حمایت از بیمه های مراقبتی طولانی مدت است و این مصوبه نیز در جلسه امروز با وزیر رفاه به تصویب خواهد رسید.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان با انتقاد از تدوین 3 سند ملی سالمندان در کشور گفت: در حال حاضر شاهد هستیم که از سوی وزارت بهداشت، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سازمان بهزیستی سند ملی سالمندان تدوین شده اما پراکندگی این سندها هیچ سودی نخواهد داشت.

براتی سده در خصوص سند تدوین شده ویژه سالمندان در سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: این سند توسط پزشکان به تصویب رسیده و تنها مسائل پزشکی سالمندان در آن مورد توجه قرار گرفته این در حالی است که یک سالمند علاوه بر نیازهای درمانی به مسائل حمایتی و رفاهی نیز نیازمند است.

او گفت: به دنبال این هستیم که تنها یک سند ملی سالمندان در کشور داشته باشیم و تمام اسناد موجود در این رابطه به صورت یکپارچه درآیند.

105/104

کد خبر: 681304

وب گردی

وب گردی