اردن انتشار اخبار مربوط به ترور فعال سیاسی را ممنوع کرد

مسئولان اردنی انتشار اخبار مربوط به نویسنده و فعال سیاسی این کشور که اخیرا به دلیل انتشار کاریکاتوری در صفحه فیس‌بوکش ترور شد، ممنوع کردند. همزمان دیده‌بان حقوق بشر ترور این فعال سیاسی اردنی را محکوم کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا ، هیات اطلاع‌رسانی اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد: دادگاه امنیت کشور هرگونه انتشار اخبار و اطلاعات مربوط به پرونده ترور "ناهض حتر"، فعال سیاسی در هر رسانه‌ای اعم از سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی و دیگر رسانه‌ها را ممنوع کرده است.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد در ادامه این بیانیه آمده که این تصمیم در راستای محرمانه نگه داشتن پرونده و تحقیقات و حفظ منافع ملی اتخاذ شده است.

هیات مذکور در ادامه از رسانه‌ها خواست به این حکم تا پایان تحقیقات به طور کامل پایبند باشند.

در بیانیه مذکور، آنچه از سوی دادستان دادگاه امنیت کشور منتشر می‌شود از حکم صادر شده مستثنی اعلام شده است.

به گفته یک منبع قضائی در اردن، دادستان دادگاه بزرگ کیفری اردن روز یکشنبه قاتل حتر را به سه مورد قتل عمد با هدف قبلی، اقدام تروریستی که منجر به مرگ فرد شده است و حمل اسلحه بدون مجوز متهم کرد.

طبق قوانین اردن مجازات قتل عمد با قصد قبلی اعدام با چوبه دار است.

حتر صبح روز یکشنبه در حالی که قصد داشت، وارد ساختمان دادگستری در منطقه "العبدلی" در مرکز امان شود، هدف سه گلوله قرار گرفت و کشته شد.

وی حدود دو هفته قبل با قرار وثیقه مالی آزاد شده بود.

ضارب ۴۹ ساله توسط دستگاه امنیتی اردن بازداشت شده است.

واکنش دیده‌بان حقوق بشر به ترور حتر

از سوی دیگر، دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای ترور این نویسنده و روزنامه‌نگار و فعال سیاسی اردن را محکوم کرد و از امان خواست با تصویب قانونی مجازات اتهام اهانت به دین را لغو کند.

ساره لیا ویتسون، مدیر بخش خاورمیانه دیده‌بان حقوق بشر گفت: محاکمه‌های ظالمانه به اتهام اهانت به ادیان، چهره افراد را تخریب کرده و آنها را به اهدافی برای "اقدامات انتقام جویانه" تبدیل می‌کند.

206/201

کد خبر: 681308

وب گردی

وب گردی