اعتراض صنفی مجدد کارگران پتروشیمی پردیس

با وجود آنکه خبرها حاکی از توافق مدیر عامل شرکت پتروشیمی پردیس با بخشی از خواسته های کارگران بود، اما ظاهرا با خلف وعده دوباره کارفرما و الزامی شدن اجرای شیفت‌های نوبت کاری، اعتراضات صنفی کارگران از سرگرفته شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایلنا، با وجود آنکه خبرها حاکی از توافق مدیر عامل شرکت پتروشیمی پردیس با بخشی از خواسته های کارگران بود، اما گفته می‌شود که به دلیل آنچه که باقی ماندن مشکلات صنفی قبلی عنوان می‌شود کارگران اقدام اعتراضی جدیدی را آغار کرده‌اند.

برپایه این اظهارات کارگران یاد شده که همواره خواستار بازبینی جدول شیفت‌های کاری خود بوده‌اند از روز گذشته در اعتراض به خلف وعده کارفرما از خوردن غذا در محل کار خود خودداری کرده‌اند.

حدود 2 ماه پیش، مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس دستور اجرای طرح یک یک و سایر خواسته های کارکنان این شرکت را بررسی کرده بود و قرار بود حداکثر تا 1 مهر به اجرا درآید.

بنا به اظهارات این منابع آگاه، با آغاز مهرماه کارفرما بدون توجه به گفته های قبلی خود، اجرای طرح چهار شیفت را الزامی اعلام کرده و به صورت ضمنی از احتمال تعدیل و قطع همکاری با کارکنان مخالفان شیفت‌های کاری جدید سخن گفته است.

پیشتر، حدود 280 نفر از پرسنل معترض این واحد پتروشیمی با انتشار نامه ای خواسته‌های صنفی خود را مطرح کرده بودند.

کاهش مزد دریافتی کارگران به دنبال تغییر شیفت کاری، حضور اندک کارگران در کنار خانوادهایشان و اسکان اجباری آنان در منطقه و متعاقب آن بالا رفتن هزینه های اجاره از جمله موارد اعتراض برانگیز کارگران این پتروشیمی به حساب می‌آید.

105/104

کد خبر: 681351

وب گردی

وب گردی