ترخیص وسایل نقلیه توقیفی در هفته ناجا به مدت 10 روز/ پراید رکورددار خودروهای سرقتی

سخنگوی ناجا از توافق فرمانده ناجا به منظور ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت هفته ناجا خبر داد و گفت: از فردا به مدت 10 روز تمامی افرادی که خودروهای آنها توقیف شده و شکایت قضایی ندارند، می‌توانند با مراجعه به مراکز ترخیص خودرو وسیله نقلیه خود را دریافت کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آنا، سردار سعید منتظرالمهدی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که به مناسبت آغاز هفته ناجا و تشریح اقدامات نیروی انتظامی طی 6 ماه نخست امسال برگزار شده بود، گفت: علی‌رغم افزایش 33 درصدی شماره‌گذاری در نیمه‌ نخست امسال، با کاهش 3 درصدی جانباختگان روبه‌رو بودیم. طی این مدت 948 هزار و 925 وسیله نقلیه به ناوگان خودرویی کشور افزوده شده و هم‌اکنون 28 میلیون و 935 هزار و 177 وسیله نقلیه در ناوگان حمل‌ونقل کشور تردد می‌کنند که از این تعداد موتورسیکلت‌ها سهم 10 میلیون و 853 هزاری را به خود اختصاص دادند. آمار نشان می‌دهد طی این مدت 189 نفر کمتر نسبت به مدت مشابه در تصادفات جان خود را از دست داده‌اند.

او با اشاره به بیشترین تخلفات انجام شده در حوادث رانندگی توضیح داد: 3 تخلف تخطی از سرعت مطمئنه با سهم 20درصدی، انحراف به چپ و عدم‌رعایت حق تقدم با سهم 22درصدی، عدم‌توجه به جلو و خستگی و خواب‌آلودگی با سهم 39درصدی بیشترین تخلفات صورت گرفته بودند.

سخنگوی ناجا همچنین در ادامه به کسب رتبه سوم پلیس راهور ناجا در دوازدهمین همایش پیشگیری از مصدومیت و ارتقای ایمنی خبر داد و افزود: در این برنامه که توسط سازمان جهانی بهداشت برگزار شده و 133 کشور در آن شرکت کرده‌ بودند، ایران توانست رتبه سوم را پس از سوئد و فنلاند به خود اختصاص دهد.

خبر خوش ناجا برای شهروندان

منتظرالمهدی با بیان اینکه با موافقت فرمانده ناجا از فردا به مدت 10 روز تمامی وسایل توقیفی که فاقد شکایت قضایی هستند ترخیص می‌شوند، توضیح داد: صاحبان وسایل نقلیه فرصت دارند که در این 10 روز به مراکز ترخیص خودرو در سراسر کشور مراجعه کنند و خودروی خود را تحویل بگیرند.

کاهش 4 درصدی سرقت در 6 ماه نخست 95

معاون اجتماعی ناجا از کاهش 4 درصدی سرقت در کل کشور طی 6 ماهه نخست سال 95 خبر داد و افزود: در این بین با کاهش 20 درصدی سرقت بانک‌ها مواجه بوده‌ایم. طی این مدت 21 بانک مورد سرقت قرار گرفتند که از این تعداد 80درصد منجر به کشف شده است و سارقین دستگیر شده‌اند.

به گفته منتظرالمهدی، یکی از عوامل کاهش سرقت بانک‌ها، همکاری بانک‌ها خصوصی با پلیس در جهت استقرار ضوابط امنیتی بوده است.

پراید رکورددار سرقت در ایران

سخنگوی ناجا از افزایش 2 درصدی سرقت خودرو در 6 ماه نخست سال 95 خبر داد و گفت: در این بین 71 درصد از خودروهایی که مورد سرقت قرار گرفته‌اند، پراید بوده است و در واقع پراید مقام نخست سرقت در کشور را به خود اختصاص داده است.

در ادامه منتظرالمهدی سرقت‌ها را به دو سرقت مهم و خرد تقسیم کرد و گفت: طی مدت یاد شده 39 درصد از سرقت‌ها مهم و 61 درصد از آنها سرقت‌های خرد بوده است.

او با اشاره به سرقت‌های مهم توضیح داد: منازل مسکونی بیشترین آمار سرقت را در زمره سرقت‌های مهم به خود اختصاص داده‌اند. همچنین با افزایش 12درصدی کیف‌قاپی در حوزه سرقت‌های خرد می‌توان از کیف‌قاپی به عنوان بیشترین نوع سرقت یاد کرد که بخش اصلی سرقت‌های خرد حاصل تلاش معتادان متجاهر است.

کاهش 10 درصدی قتل

سخنگوی ناجا با بیان اینکه طی مدت یاد شده قتل در کشور با کاهش 10درصدی روبه‌رو بوده است، عنوان کرد: همچنین در این مدت با کاهش 23 درصدی نزاع و درگیری در جامعه روبه‌رو بوده‌ایم که این موضوع به کنترل خشم و هیجان و تبدیل نشدن به رفتار خشونت‌آمیز بوده است.

افزایش 34‌درصدی ارزش ریالی کشفیات قاچاق

وی با بیان اینکه طی مدت یاد شده با تلاش قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز شاهد افزایش 34درصدی ارزش ریالی کشفیات قاچاق کالا و ارز بوده‌ایم، اضافه کرد: در این مدت تلاش شده تا تمرکز بر روی باندهای بزرگ و سازمان‌یافته افزایش یابد.

موادمخدر هر 3 ساعت جان یک نفر را می‌گیرد

وی با اشاره به اقدامات انجام شده نیروی انتظامی در حوزه مبارزه با موادمخدر توضیح داد: به ازای هر 3 ساعت یک نفر جان خود را به دلیل سوء‌مصرف موادمخدر در کشور از دست می‌دهد و این به این معنی است که در ماه 240 و در سال 2هزار و 880 نفر به دلیل مصرف موادمخدر جان خود را از دست می‌دهند.

منتظرالمهدی از افزایش 13درصدی کشفیات موادمخدر در 6 ماهه نخست سال 95 خبر داد و گفت: در این مدت کشفیات مورفین با افزایش 124درصدی مقام نخست را به خود اختصاص داده است. همچنین طی این مدت با افزایش 10درصدی دستگیرشدگان در حوزه موادمخدر روبه‌رو بوده‌ایم.

معاون اجتماعی ناجا از کاهش 8 درصدی تشکیل پرونده قضایی طی مدت یاد شده خبر داد و گفت:‌ در 6 ماهه ابتدایی امسال 215هزار پرونده به مراکز مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی ناجا ارسال شده که از این تعداد بیش از 72درصد به صلح منجر شده است.

703

کد خبر: 681375

وب گردی

وب گردی