پیرمرد عشایری در کوهرنگ از مرگ نجات یافت

بخشدار بازفت گفت : پیرمرد 75 ساله عشایری که هنگام کوچ در ارتفاعات کوه سفید کوهرنگ گردنه سخت گذر' تاراز'دچار حمله قلبی شده بود، با کمک نیروهای امدادی از مرگ نجات یافت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا،سروش ظاهری گفت: نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بخش بازفت شهرستان کوهرنگ پس از اطلاع از این حادثه، در کمترین زمان ممکن در محل حاضر شدند و بیمار را احیا و با سه ساعت پیاده روی به مرکز بهداشت مرکز بخش انتقال دادند.
او، حال عمومی بیمار را رضایت بخش اعلام کرد و گفت: بیمار برای انجام آزمایش و معاینه تخصصی به شهر چلگرد مرکز شهرستان منتقل شد.
بخشدار بازفت، گردنه های 'تاراز' و 'خدا آفرین' را از مهمترین ایل راه های عشایر کوچروی چهارمحال وبختیاری به مناطق قشلاقی استان خوزستان عنوان کرد و گفت: عبور دام عشایر کوچروی شهرستان های اردل و کوهرنگ به مناطق گرمسیری، تنها از این دو مسیر سخت گذر و کوهستانی امکان پذیر است.
ظاهری، مشکل اصلی نیروهای امداد و نجات منطقه عشایری بازفت را کمبود تجهیزات کوهستانی عنوان کرد و تصریح کرد: تامین تجهیزات پزشکی مدرن و کوهستانی در زمان تقویم کوچ عشایر در فصل های بهار و پاییز یک ضرورت است.
چهارمحال و بختیاری پس از فارس دارای دومین جمعیت عشایر کوچرو ایران است و شهرستان کوهرنگ نیز یکی از شهرستان های عشایری در کشور است که 900 هزار راس دام سبک در دو تقویم کوچ در این منظقه حضور دارند.

703

کد خبر: 681401

وب گردی

وب گردی