تقوی :تهران یکه تاز تولید گیلاس و سیفیجات گلخانه ای است

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: گیلاس با 85هزار تن و سیب درختی با 362 هزار تن جایگاه اول و سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

غلامرضا تقوی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز اظهار کرد: محصولات باغی استان تهران در دو بخش باغبانی و گلخانه ای تقسیم می شود که در این خصوص محصولات شاخص کشاورزی پایتخت را می توان در بخش گلخانه ای اعم از تولید 505هزار تن سیفیجات، گیلاس با 85هزارتن، سیب درختی با 362 هزارتن و قارچ خوراکی 33هزار تن(جایگاه نخست کشور) است.

وی ادامه داد: در بخش تولید گل و گیاه زینتی تهران نیز با در نظر گرفتن وسعت 850هکتار گلخانه خود، افزون بر یک میلیارد و 300هزار شاخه گل را رد سال تولید می کند.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان تهران اظهار کرد: دربخش توسعه ارقام تجاری اصلاح باغات قدیمی و جایگزینی ارقام تجاری توانسته ایم محصول گیلاس استان تهران را افزایش دهیم.

تقوی اظهار کرد: در بخش تولید سیب درختی نیز با روش تجاری سازی ارقام به روش مالینگ( ارقام پیوندی روی گیاه)، تولید این محصول را افزایش دادیم.

به گفته وی در حال حاضر 6هزار و 500هکتار و 11هزار هکتار از باغات استان تهران به کشت محصول گیلاس و سیب درختی اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه با وجود کم آبی توانسته ایم برخی از اقلام را در بخش کشاورزی تولید کنیم گفت: با توجه به کم آبی کشت پسته، زیتون و انگور را در بخش جنوب و جنوب شرقی استان تهران خواهیم داشت.

402/602

کد خبر: 681409

وب گردی

وب گردی