روش‌های ازدیاد برداشت از میدان‌های نفتی دریایی بررسی شد

نشست تخصصی توسعه فناوری در صنعت نفت و گاز در معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری و با موضوع ازدیاد برداشت از میدان‌های نفتی از طریق تزریق آب، با حضور متخصصان این حوزه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز از شانا، سیزدهمین نشست توسعه فناوری در صنعت نفت و گاز، فرصت‌ها، موانع و راهکارها با موضوع ازدیاد برداشت از میدان‌های نفتی از طریق تزریق آب، به میزبانی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری برگزار شد.

محمد محمدی فرد، رئیس مهندسی مخازن مطالعاتی شرکت نفت فلات قاره ایران، ضمن معرفی اجمالی میدان‌های نفتی فلات قاره ایران، وضع کنونی تزریق آب به این میدان‌ها را تشریح کرد.

وی با اشاره به مشکلات و موانع موجود، توضیح‌هایی درباره فناوری‌های مورد استفاده در تزریق آب به میدان‌های نفتی ارائه داد و چشم‌انداز توسعه و به‌کارگیری آنها را در کشور بررسی کرد.

مزایا و چالش‌های تزریق گاز و کاربرد پمپ‌های درون‌چاهی در میدان‌های نفتی شرکت فلات قاره ایران از دیگر موضوع‌های مورد بحث بود.

شایان یادآوری است که این نشست با حضور جعفر توفیقی، دبیر ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و زغال سنگ معاونت علمی، مسعود درخشان رئیس کارگروه مطالعات راهبردی ستاد، محمد محمدی فرد، رئیس مهندسی مخازن مطالعاتی شرکت نفت فلات قاره و جواد رستمی، رئیس پژوهش و فناوری شرکت نفت فلات قاره در محل معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری برگزار شد.

607/602

کد خبر: 681453

وب گردی

وب گردی