برگزاری چهاردهمین همایش پرستاری کودکان با هدف پیشگیری از بیماری های غیر واگیر

بیست و هشتمین همایش بین المللی بیماریهای کودکان ایران و چهاردهمین همایش پرستاری کودکان با هدف پیشگیری از بیماری های غیر واگیر از 29 مهر تا 2 آبان در مجموعه سالن های بیمارستان مرکز طبی کودکان تهران برگزار می شود .

به گزارش ایسکانیوز،دکتر علی ربانی فوق تخصص غدد و متابولیسم کودکان و رئیس بیست و هشتمین همایش بین المللی بیماریهای کودکان ایران و چهاردهمین همایش پرستاری کودکان با اعلام این خبر گفت : این همایش به عنوان با قدمت ترین همایش پزشکی کشور، سهم بسزایی در ارتقاء علمی طب کودکان در کشور دارد وهرساله برگزار می شود و امسال نیز بیست و هشتمین همایش بین المللی بیماریهای کودکان ایران به همت مرکز تحقیقات رشد و تکامل کودکان دانشگاه علوم پزشکی تهران و با همکاری مرکز طبی کودکان ، میزبان جمع کثیری از متخصصین بیماریهای کودکان و رشته هایی شامل جراحی کودکان، رادیولوژی کودکان، پزشکی اجتماعی و ... است .

او هدف از برگزاری همایش را ارتقاء دانش گروه پزشکی و پرستاری، و پیراپزشکی مرتبط با سلامت و بیماریهای کودکان بیان کرد و افزود: پس از موفقیت در ارتقاء سلامت کودکان در نتیجه کنترل بیماریهای اسهالی و تنفسی و نهایتا کاهش مرگ و میر کودکان، محورهای اصلی همایش در چند سال اخیر، پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر با تاکید بر برنامه غربالگری بیماری ها به ویژه از بدو تولد بوده است که در این میان می توان به بیماری هایی از قبیل کم کاری غده تیروئید و سایر بیماریهای متابولیک مادرزادی اشاره کرد .

رئیس بیست و هشتمین همایش بین المللی بیماریهای کودکان ایران از برگزاری چهار سمینار یک روزه با عنوان PICU ، رادیولوژی در اطفال ، دیابت در اطفال و پرستاری در اطفال بصورت پیری کنگره در روزهای 27 و 28 مهر ماه خبر داد و گفت:پیشرفت­های علمی خصوصا در حوزه طب کودکان، نیازمند همکاری بین بخشی با سایر بخش­های پزشکی و کار گروهی است.

او ادامه داد : با توجه به نقش کلیدی محققین جوان شامل دستیاران رشته های مختلف پزشکی و دانشجویان گروههای پزشکی در رده های مختلف عمومی و تحصیلات تکمیلی در ارتقاء سطح علمی کشور، از سال 1388بخشی نیز تحت عنوان بخش محققین جوان در کنار این همایش فعال شده است که با استقبال بسیار پژوهشگران جوان مواجه شده و تاکنون شش دوره همایش این گروه همزمان با همایش اصلی اجرا شده است و امید است که بیش از پیش شاهد شرکت استعدادهای درخشان کشور و پربارتر شدن همایش باشیم.

دکتر ربانی ویژگی های خاص کنگره امسال را ارائه بحث های جنرال با موضوعات طب اطفال، مباحث PICU اطفال، غدد و متابولیک، ایمونولوژی، رادیولوژی ، درمان با سلولهای بنیادی، قلب، اخلاق پزشکی ، خون و ترانسفوزیون ، آسم و آلرژی، بیماریهای عفونی، تغذیه کودکان و دیابت برشمرد.

او همچنین از راه اندازی متابولیک سنتر در مرکز تحقیقات رشد و تکامل بیمارستان طبی کودکان خبر داد و افزود: کار متابولیک سنتر غربالگری نوزادان و تشخیص قطعی بیماران متابولیک است .

ربانی افزود علاقمندان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایتwww.iranped.ir مراجعه کنند.

یاد آوری می شود بیست و هشتمین همایش بین المللی بیماریهای کودکان ایران و چهاردهمین همایش پرستاری کودکان از 29 مهر تا 2 آبان در مجموعه سالن های بیمارستان مرکز طبی کودکان تهران برگزار می شود .

105/106

کد خبر: 681470

وب گردی

وب گردی