سیسی: هیچ کس نمی‌تواند در روابط قوی میان مصر و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس مداخله کند

رئیس‌جمهوری مصر تأکید کرد که ارتش این کشور قادر است ظرف شش ساعت کنترل کامل کشور را در دست بگیرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر در سخنانی خطاب به افرادی که در میزان دستاوردهای وی در طول دوره ریاست‌جمهوری‌اش شک دارند، گفت: هیچ کسی نمی‌تواند به کشور ما لطمه بزند. برنامه ریزی برای استقرار نیروهای مسلح در تمامی مناطق کشور ظرف شش ساعت وجود دارد.

وی گفت: ما به فضل افزایش تلاش‌های خود توانستیم به دستاورد بزرگی در زمینه مبارزه با تروریسم دست یابیم. اوضاع در مصر را نمی‌توان یک شبه‌ حل کرد. باید کشورها تلاش زیادی انجام دهند تا نام خود را در کارنامه تمدن و پیشرفت ثبت کنند.

سیسی درباره سیاست خارجی مصر گفت: همگان سیاست باثبات و متوازن مصر را می‌ستایند. ما روابط خارجی خوبی با همگان داریم و شاهد بهبود در این زمینه هستیم. ما به دیگران فرصت می‌دهیم تا از طریق صبر و سیاست میانه‌روی ما که خالی از هرگونه ماجراجویی و افراط است، مواضع ما را بشناسند.

وی تأکید کرد: هیچ کس نمی‌تواند در روابط قوی میان مصر و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس مداخله کند. امنیت ملی عرب بخشی جدایی ناپذیر از امنیت ملی مصر است و هیچ کس نمی‌تواند ما را از برادرانمان در شورای همکاری خلیج فارس جدا کند.

سیسی گفت: طی دو ماه گذشته هجمه بی‌رحمانه‌ای علیه دولت و نیروهای مسلح وجود داشت. من به نیروهای مسلح گفتم که هیچ گزینه‌ای نداریم جز اینکه شما نیز برای بازسازی مصر دستتان را به دست من بدهید و برای حفظ امنیت ملی و مرزهایمان تلاش کنیم.

ایسنا

206/201

کد خبر: 681473

وب گردی

وب گردی