مرز باجگیران پس از سه سال تعطیلی ازهفته آینده بازگشایی می شود

معاون کنسولی و امور مجلس وزیر امور خارجه از بازگشایی مرز باجگیران پس از سه سال تعطیلی از هفته آینده خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، حسن قشقاوی در جریان برگزاری دوازدهمین اجلاس مشترک کنسولی جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان به روند رو به رشد روابط دو کشور همسایه و مسلمان ایران و ترکمنستان اشاره کرد.

وی گفت: از هفته آینده مرز «باجگیران» پس از سه سال توقف و تعطیلی موقت مجدداً بازگشائی می شود و رفت و آمد کامیونها از این مرز مجددا امکان پذیر خواهد شد.
قشقاوی همچنین گفت: در اجرای موافقتنامه انتقال محکومین، اسامی 130 تن از زندانیان ایرانی با اولویت زنان، سالخوردگان و بیماران برای انجام تشریفات قانونی انتقال به کشور به طرف ترکمنی ارائه شده است.
قائم مقام وزیر خارجه ترکمنستان نیز با اشاره به میهمان نوازی گرم طرف ایرانی و اعلام رضایت از تفاهمات بعمل آمده در این اجلاس، بر اراده رئیس جمهوری ترکمنستان و سایر مقامات این کشور برای استمرار همکاری های دوجانبه در همه عرصه ها با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد .
در پایان این اجلاس دو روزه ، طرفین «یادداشت تفاهم» مشترکی را در 18 بند به امضا رساندند که براساس آن دو کشور در خصوص تسهیل صدور روادید برای اتباع یکدیگر به ویژه تجار و گردشگران و ضرورت اجرای موافقتنامه انتقال محکومین به حبس و همچنین مسائل مرزی و گمرکی بین دو کشور، توافق کرده اند.
«حسن قشقاوی» معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه ریاست هیات ایرانی و «وفا حاجی اف»، قائم مقام وزارت خارجه ترکمنستان ریاست هیات ترکمنی را در این اجلاس دو روزه برعهده داشتند.

202/201

کد خبر: 681511

وب گردی

وب گردی