رایزنی سیاسی معاونین وزرای خارجه ایران و ترکمنستان

قائم مقام وزیر امور خارجه ترکمنستان در چارچوب انجام رایزنی سیاسی معاونین وزرای امور خارجه دو کشور در سفر به تهران، با ابراهیم رحیم‌پور معاون محترم آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه دیدار کرد.

به گزارزش ایسکانیوز، وفا حاجی اف ، قائم مقام وزیر امور خارجه ترکمنستان در چارچوب انجام رایزنی سیاسی معاونین وزرای امور خارجه دو کشور در سفر به تهران، با ابراهیم رحیم‌پور معاون محترم آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه دیدار کرد.

در این ملاقات موضوعات مورد علاقه دو طرف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

طرفین راه های گسترش و تعمیق همکاری های دوجانبه در بخش های ترانزیت و حمل و نقل جاده ای، ریلی و دریایی، انرژی (گاز و برق) و سوآپ، کنسولی، مرزی و گمرکی، تسهیل در صدور روادید، حمایت متقابل از اتباع دو کشور به ویژه زندانیان و همکاری های بانکی را بررسی و بر اجرایی نمودن توافقات روسای جمهور محترم دو کشور و سفر اخیر وزیر محترم راه و شهرسازی به عشق آباد تاکید کردند.

همچنین همکاری های منطقه ای و بین المللی دو کشور از جمله امنیت و ثبات منطقه، ضرورت همکاری نزدیک کشورهای همسایه مورد بررسی قرار گرفت و طرفین بر تداوم همکاری مشترک کشورهای منطقه و گسترش رایزنی های دو کشور در موضوعات مورد علاقه تاکید کردند .

202/201

کد خبر: 681525

وب گردی

وب گردی