اتریش، یک میلیون بشکه نفت از ایران خرید

سفیر اتریش در ایران گفت: خرید نفت از ایران پس از مدت‌ها وقفه و با رفع تحریم‌ها، بار دیگر از هفته گذشته و با خرید یک میلیون بشکه آغاز شده است.

به گزارش ایسکانیوز، فردریش اشتیفت، سفیر اتریش در ایران، امروز (سه‌شنبه، ششم مهرماه) در دیدار با استاندار گلستان در گرگان گفت: پیش از آغاز تحریم‌ها، اتریش سالانه ٥٠٠ میلیون یورو نفت از ایران خریداری می‌کرد، اما با آغاز تحریم‌ها، این مراوده متوقف و تا مدت‌ها مسکوت ماند، امیدواریم تبادلات تجاری دو کشور بار دیگر به دوران اوج خود بازگردد.

سفیر اتریش در ایران افزود: برای آسان‌تر شدن تجارت دو کشور، بزودی یک بانک اتریشی فعالیت خود را در ایران آغاز می‌کند که با راه اندازی این نمایندگی، مبادله پول‌های واردات و صادرات کالای دو کشور آسان‌تر خواهد شد.

اشتیفت ادامه داد: اتریش، نخستین کشور اروپایی بود که پس از پیروزی انقلاب و همچنین رفع تحریم‌ها، رئیس جمهوری خود را به ایران فرستاد تا حسن نیت خود را برای برقراری ارتباط دو سویه و مستمر با طرف‌های ایران ثابت کند.

وی عنوان کرد: ارتباط ایران و اتریش، ریشه تاریخی دارد که یک نمونه از این مراوده بلندمدت، سکونت حدود ٤٠ هزار ایرانی و فعالیت بیش از دوهزار پزشک ایرانی در اتریش است.

سفیر اتریش در ایران تصریح کرد: در سفر سال گذشته رئیس جمهوری اتریش به ایران، نقشه راه همکاری‌های بیشتر دوکشور تا سال ٢٠٢٠ ترسیم و فعالیت‌ها برای رسیدن به این هدف‌ها در بخش‌های محیط زیست و توسعه مراکز آموزش عالی و کشاورزی آغاز شد.

حسن صادقلو، استاندار گلستان نیز در این دیدار با اشاره به روابط نزدیک گلستان با کشورهای ترکمنستان و قزاقستان، گفت: دو سال پیش، راه آهن ایران، ترکمنستان و قزاقستان در مرز این استان با حضور روسای جمهوری سه کشور افتتاح شد و گلستان تبادلات تجاری تنگاتنگی با این کشورها، کشورهای حوزه CIS و چین پیدا کرد و بر اساس برنامه ریزی، حجم مبادلات با قزاقستان در آینده از یک میلیارد دلار کنونی به ١٠ میلیارد دلار خواهد رسید.

607/602

منبع : ایرنا

کد خبر: 681527

وب گردی

وب گردی