نشست شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین/تاکید بر شناخت و شکوفایی استعدادهای زنان فرهیخته

رییس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه زن در دین اسلام و دیدگاه امام (ره)، گفت: به دلایل مختلف همواره در قرآن و روایات ائمه اطهار (ع) به نقش مهم زن در رشد و شکوفایی خانواده و جامعه اشاره شده و هم چنین امام (ره) بارها در سخنان خود فرموده اند که از دامن زن، مرد به معراج می رود.

به گزارش ایسکانیوز، محمد عطایی در نشست اعضای شورای مرکزی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تشکیل این شورا و لزوم راه اندازی آن، ادامه داد: شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی می تواند با توجه به تاکیدات دینی و نیز توجه مسولان عالی رتبه نظام، در جهت شناخت و شکوفایی استعدادهای زنان فرهیخته در جامعه حرکت کند.

وی در ادامه به تمجید از دکتر فاطمه طباطبایی عروس امام (ره) پرداخت و گفت: ایشان به عنوان همسر مرحوم حاج سید احمدآقا خمینی، مجاهده ای نستوه هستند که در کنار همسر عزیز خود و امام (ره) زحمات و مرارت های ویژه ای برای پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی متقبل شدند که جا دارد از ایشان به پاس این زحمات تقدیر و تشکر شود؛ بدون شک انتصاب ایشان از سوی دکتر میرزاده ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی، بهترین گزینه برای ریاست شورای زنان فرهیخته در این دانشگاه به شمار می آید.

دکتر عطایی در پایان به فعالیت های انجام شده در خصوص شورای زنان فرهیخته در دانشگاه های آزاد اسلامی استان قزوین اشاره کرد و افزود: با زحمات و پیگیری های خانم موسوی و حمایت های دکتر موسی خانی، ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین، جلسات و برنامه های متعددی در این خصوص برگزار شده که تبیین سازوکار آن برای شناسایی استعدادها و حرکت در جهت شکوفایی استعدادهای زنان فرهیخته در نقش های مختلف از مهم ترین فعالیت های انجام شده در دانشگاه های آزاد اسلامی استان قزوین است.

در ادامه ی این مراسم زهرا موسوی رییس شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین نیز ضمن خیرمقدم به میهمانان و تشکر از حمایت های دکتر موسی خانی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین و دکتر عطایی، ریاست دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین، به ارائه گزارشی از فعالیت های این شورا پرداخت و گفت: برگزاری جلسات، نیازسنجی، کارگاه های آموزشی برای توانمندسازی مدیریتی، تشکیل بانک اطلاعاتی و شناخت نامه زنان هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین و تشکیل کارگروه سلامت، گوشه ای از فعالیت های این شورا از زمان تاسیس در استان قزوین است.

دکتر شعبان نژاد، رییس دانشگاه آزاد اسلامی بویین زهرا نیز در این جلسه بر لزوم استفاده بیشتر از زنان فرهیخته در بحث های مدیریتی تاکید و خاطرنشان کرد: زنان به واسطه ذات آفرینش صبور و مهربان هستند و در جامعه امروزی که فن آوری در آن حرف اول را می زند به این روحیات نیاز داریم.

دکتر جهانبخشی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان نیز با اشاره به اهمیت جایگاه و نقش شورای زنان فرهیخته در دانشگاه، گفت: اگر جایگاه این شورا به خوبی تبیین شده و در مسیر درستی قرار بگیرد؛ شاهد رویکرد جدیدی از اعتماد به زنان فرهیخته برای تصدی پست های اجرایی خواهیم بود.

همچنین در ادامه سایر اعضای شورای مرکزی شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین، نظرات و پیشنهادات خود را برای بهبود فعالیت این شورا ارائه کردند.

شایان ذکر است؛ پس از این جلسه دکتر افروغ احراری رییس کمیته تشکیلات و ارتباطات و عضو شورای راهبردی شورای زنان فرهیخته سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، خانم هاشمی و خانم طلوعی، از اعضای کمیته تشکیلات و ارتباطات و امور استان های شورای راهبردی زنان فرهیخته سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین بازدید کردند.

101

کد خبر: 681543

وب گردی

وب گردی