دانشگاه آزاد اسلامی در تثبیت، ماندگاری و حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس پیشرو بوده است

با همکاری دفتر فرهنگ اسلامی و بسیج دانشجویی، مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مسجد صاحب الزمان(عج) واحد جویبار با حضور اساتید، دانشجویان و کارکنان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم دکتر داریوش حمیدی رئیس واحد جویبار ضمن گرامیداشت یاد و نام امام راحل سکاندار جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس و شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم اظهار کرد:« هشت سال دفاع مقدس توسط انسان های آزاده و آزاداندیش در جنگ تحمیلی، حقیقتاً از افتخارات بزرگ و بی نظیر ایران اسلامی است».

رئیس واحد جویبار افزود: «ارزش‌های دفاع مقدس ریشه در فرهنگ ناب اسلامی و باورهای دینی دارد و از اهمیت بالایی برخوردار است. در حال حاضر وظیفه دانشگاه نهادینه کردن و حفظ این ارزش‌ها و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده است و خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی در تثبیت، ماندگاری و حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پیشرو بوده است».

دکتر حمیدی ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری «جوان‌های دانشجو به عنوان افسران و اساتید به عنوان فرماندهان جنگ نرم اکنون باید با دانش‌اندوزی و زکات علم و با عمل به دستورات الهی در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی پاسدار واقعی ارزش‌ها و اهداف نظام مقدس اسلامی بوده و با شناخت شهیدان برای رشد و توسعه ایران اسلامی به دنبال کسب علم و دانش و فن آوری های نوین علمی رفته تا راه رسم شهیدان پایدار بماند».

در ادامه سخنران ویژه مراسم جناب سرهنگ نادعلی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان جویبار نیز مطالبی در خصوص دفاع مقدس اظهار کرد و گفت: علیرغم بسیاری از سختی‌های که بر اثر جنگ بر کشور ما تحمیل شد برکات زیادی را با خود به همراه داشته است و مرور درس ها و آموزه‌های دفاع مقدس، غرورانگیز است و برای ما عزت، شرف و سربلندی به ارمغان آورده است.

سرهنگ نادعلی افزود: رمز ماندگاری دفاع مقدس، استقامت، پایداری، ایمان و اعتقاد قلبی به خداوند متعال، معاد و اعتقاد راسخ به درستی آرمان‌های انقلاب اسلامی، اعتماد به رهبری ولی فقیه به عنوان نائب بر حق صاحب الزمان(عج) و مقاومت در برابر دشمن و در یک کلام فرهنگ شهادت‌طلبی که همان مکتب عاشورا بود جوانان ما درس گرفته از مکتب اباعبدالله الحسین(ع) بودند.

فرمانده سپاه پاسداران شهرستان جویبار تأکید کرد: تقابل دشمن با ایران، به خاطر تقابل با آموزه‌های قرآنی است و همه باید مسلح به سلاح نظامی و سلاح قلبی و اعتقادی باشیم و پای در رکاب ولایت و زیر خیمه ستون ولایت با اقتدار در برابر تهاجم فرهنگی دشمن بایستیم و ان شاء الله خداوند به ما توفیق دهد در این راه ثابت قدم و پایدار بمانیم.

به گزارش ایسکانیوز، دیگر برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس در واحد جویبار، برگزاری نمایشگاه تصویری، تهیه بروشور، غبارروبی مزار شهدای گمنام شهرستان، دیدار با خانواده‌های شهید مدافع حرم، مراسم زیارت عاشورا و مراسم پیاده‌روی و مسابقه طناب‌کشی در ساحل دریا است.

101

کد خبر: 681547

وب گردی

وب گردی