برگزاری مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج

ویژه برنامه گرامی داشت هفته دفاع مقدس به همت بسیج کارکنان و حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه و با حضور مسئولین ، اساتید ، کارکنان و دانشجویان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم معنوی که به همت بسیج کارکنان دانشگاه با حضور مسئولان، اساتید، کارکنان و دانشجویان برگزار شد سردار مجید ایزدیار، برادر دو شهید والا مقام و یکی از جانبازان گرانقدر جنگ تحمیلی ضمن تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس به تحلیل جنگ و دوران دفاع مقدس پرداخت.

وی با طرح این سؤال ، که چرا با وجود اتمام جنگ تحمیلی یاد آن روزها را گرامی می داریم ،گفت: زیرا ما برای جنگ مراسم نمی گیریم، بلکه برای ارزش هایی که از جنگ بدست آوردیم جشن می گیریم. آیا جنگ که باعث رشد و شکوفایی ما شد جزو ارزشها نیست؟ مردم برای انقلابشان خون دادند و به نظامشان اعتقاد و به ولی فقیه شان ایمان دارند و چون رزمندگان به امام راحل ( ره ) یقین داشتند در مقابل دشمن ایستادگی کردند و آنها را از پا درآوردند.

ایزدیار ضمن اشاره به عملیات هایی همچون ، عملیات فکه ، عملیات والفجر6 و فتح خرمشهر به بیان خاطرات پرداخت وگفت: رزمندگان بعد از ورود به خاک عراق در خواندن نماز دچار تردید شده بودند که مبادا خاک عراق غصبی باشد ؛ و یا در عملیات فتح خرمشهر زمانی که رزمندگان مجروح شده بودند به لحاظ خون ریزی شدید احساس تشنگی می کردند و وقتی که به نفر اول آب دادند، گفت آب را به نفر بعدی بدهید چون او جراحتش بیشتر از من است و نفر بعدی از خوردن آب امتناع می کرد و خوردن آب را به نفر بعدی تعارف می کرد تا اینکه این تعارفات به نفر پنجم رسید.

وی این گونه از خودگذشتگی و ایثار گری شهدا و رزمندگان و همچنین مقاومت مردم ایران را جزو ارزشها بر شمرد و آن را به عنوان دفاع مقدس معرفی کرد و در پایان به مراحل جنگ از جمله تجاوز و پیشروی عراقی ها و عملیات ها و حملات و ایستادگی رزمندگان و دستور امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه در مقابل تجاوز دشمن طرح بریزید و آنقدر پیشروی کنید تا آتش دشمن خنثی شود، اشاره کرد.

سرهنگ زنجانی فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد (ع) دیگر سخنران این مراسم نیز ضمن تبریک به مناسبت این ایام خجسته ، هدف از این همایش ها را رساندن رشادت و فداکاری جانبازان و شهدا وخانواده های شهدا برشمرد و با طرح یک سؤال ایراد سخنرانی کرد وی پرسید : یادآوری جنگ و زنده نگه داشتن جنگ که همیشه کشتن، ویرانی، یتیم شدن فرزندان، تحمیل هزینه های گزاف به مملکت ، و عواقبی که سال ها انقلاب و کشور را درگیر خود کرده ، آیا این هفته مبارک است که هر سال برایش مراسم می گیریم؟ پاسخ داده شد: جنگ فی نفسه هم لفظ بدی است هم عواقب و صدمات بدی دارد، ولی وقتی یک اتفاق برای یک مملکت می افتد پایه همه پیشرفت ها و موفقیت ها و افتخارات و مبنای شروع یک جمله یعنی (ما می توانیم)می شود.آغاز این جمله دست رد بر سینه همه مستکبران است که به خود باوری می رسیم و در مقابل مستکبران می ایستیم.

وی افزود: در زمان جنگ، جمهوری اسلامی ایران یک کشور نو پایی بود که ارتشی از هم گسیخته داشت. هنوز بسیج و سپاه هم شکل نگرفته بودند ؛ در چنین شرایطی نظام نو پای ما در مقابل دنیا از جمله 40 کشور برتر ایستادگی کرد. افتخار می کنیم و به آن می بالیم و دهه می گیریم. این باید مبنایی باشد برای همه کارهایمان و به این جمله برسیم که اگر تحریم شدیم(خدا با ما است). در زمان جنگ با وجود داشتن تکنولوژی ساده پل شناوری را به طول14 کیلومتر در عملیات خیبر احداث کردیم و زمانی که مورد اصابت دشمن نیز واقع شد در سریع ترین زمان آن را بازسازی کردیم.

زنجانی با اشاره به عملیات های والفجر8 و فاو ادامه داد: دشمنان می گویند « چگونه ایران توانست از اروندرود عبور کند؟» عراق در آغاز جنگ برای اینکه خرمشهر و آبادان را فتح کند ، که هدفش آبادان بود نتوانست در مقابل ارتشی که هنوز پا نگرفته از اروندرود عبور کند، بلکه از مسیر شلمچه به خرمشهر و از آنجا به سمت آبادان رفت که در نهایت موفق به محاصره آن نشد ؛ اما ما با عملیات والفجر8 در دل خاک عراق نفوذ کردیم . لذا اینها آبروی نظام است .

وی خاطر نشان کرد: ما برای مراسم عروسی حداقل یک ماه برنامه ریزی می کنیم ، اما رزمندگان ما در عرض15روز عملیات کربلای5 را طراحی کردند که صدام گفته بود: «اگر ایران بتواند استحکامات بصره را بشکند من کلید بصره را به ایران می دهم» اما با توجه به اینکه اسرائیل و ارتش های قدرتمند دنیا پشتوانه عراق بودند موفق به پیروزی شدیم. رزمندگان و شهدا در میان خمپاره های شلمچه نیز ایستادگی کردند و به ما یاد دادند که می شود در مقابل دشمن ایستادگی کرد که به فرموده حضرت روح الله (ره) : شهدا در حال تربیت مردم ایران هستند. لذا ما باید اینها را ارج بنهیم و ارزش های دفاع مقدس را برای نسل جوان بازگو کنیم.

زنجانی ضمن یاد آوری 72 تن شهید تفحص شده و فرستادن آنها طی یک کاروان به تهران و همچنین اتفاقات کوی دانشگاه گفت: من به عنوان یک سرباز کوچک به شما اطمینان می دهم که کشور ما در حوزه جنگ سخت هیچ مشکلی ندارد و اگر دشمن توانایی داشت تا کنون ما را مورد حمله قرار می داد.

در این ویژه برنامه ، هنرمند خوب و متعهد علی صدیقی راد با خواندن سرودی زیبا ، رشادتهای رزمندگان و اتحاد و همبستگی مردم ایران را ستایش کرد.

101

کد خبر: 681549

وب گردی

وب گردی