ترکان:  جذب گردشگران خارجی در مناطق آزاد از اولویت های کشور است

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری گفت: جذب گردشگران خارجی در مناطق آزاد و تلاش برای کاستن خروج گردشگر ایرانی از موارد مورد توجه کشور است.

به گزارش ایسکانیوز، اکبر ترکان، دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری ایران در نشستی که با رییس و اعضاء فراکسیون مناطق آزاد در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، مطرح کرد: در ابتدا می بایست ریشه یابی کرد که آیا تاکنون قادر به دست یابی چشم انداز ایران برای سال 1404 شده ایم یا خیر؟

وی گفت: در دولت تدبیر و امید به دنبال این هستیم تا الگوهای افق چشم انداز را در مناطق آزاد پیاده سازی کنیم و در صورت موفقیت آن را به سرزمین اصلی تعمیم دهیم.

ترکان خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که در مناطق آزاد می توان دنبال کرد الگوسازی برای یک آموزش و پرورش توسعه یافته، نمونه و تاثیر گذار است که در صورت رسیدن به شرایط مطلوب؛ آن سیاست ها و الگوها را در سرزمین اصلی اجرا خواهیم کرد.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری ایران بیان کرد: اهداف مناطق آزاد جدید از پیش تعیین شده است که یکی از اصلی ترین آنها توسعه روابط و مبادلات تجاری، بازرگانی، اقتصادی، صنعتی و سرمایه گذاری با همسایگان و بازارهای هدف آن است.

وی اذعان کرد: بخش هایی از بدنه مناطق آزاد در برخی حوزه ها از قبیل زیرساخت ها و عملکرد اقتصادی در دوران گذشته آسیب دیده که در تلاش هستیم تا بتوانیم آنها را ترمیم بخشیم.

ترکان با اشاره به اینکه جذب گردشگران خارجی در مناطق آزاد و تلاش برای کاستن خروج گردشگر ایرانی از موارد مورد توجه کشور است، گفت: صنعت گردشگری در مناطق آزاد یکی از بخش هایی است که در سه سال گذشته به رونق آن تمرکز و اهتمام داشته ایم هرچند این صنعت در برخی مناطق به تکامل دست یافته اما در برخی مناطق با ضعف هایی روبرو هستیم.

602/401

کد خبر: 681550

وب گردی

وب گردی