ملکی: تغییر نرخ گوشت در ماه محرم/نبض بازار در دست دلالان قرار خواهد گرفت

رئیس اتحادیه گوشت قرمز گفت: ایام محرم بی تاثیر بر قیمت گوشت نخواهد بود و به طور قطع باعث تغییراتی در این بازار می شود.

علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت قرمز در گفت و گو با ایسکانیوز گفت: بازار گوشت در حال حاضر وضعیت ثابتی را سپری می کند، در هفته اخیر با افزایش قیمت این محصول در بازار همراه بودیم که امیدوار هستیم طی هفته های آتی بیش از این شاهد افزایش قیمت گوشت نباشیم.

وی دلیل افزایش قیمت گوشت در بازار را اینگونه بیان کرد: برخی از عوامل مانند کمبود دام در میادین، ذبح بیش از حد انجام شده در عید قربان و نیز آغاز دهه محرم طی چند روز آینده که باعث ذبح خارج از برنامه شده دلیلی برای افزایش قیمت گوشت در بازار بوده است.

ملکی در ادامه گفت: براساس تدابیر اتخاذ شده در صدد هستیم تا مانع افزایش قیمت گوشت بیش از میزان موجود در بازار شویم و نیز درخواست ما از امور پشتیبانی دام اینگونه بود که برای ایام خاص اقدام به عرضه گوشت از ذخیره های موجود به بازار کنند که به طور قطع این عمل باعث پیش روی بازار و عدم افزایش مجدد قیمت گوشت در بازار خواهد شد.

رئیس اتحادیه گوشت قرمز درباره تاثیر ایام محرم بر قیمت گوشت گفت: ایام محرم به طور حتم بی تاثیر بر قیمت گوشت نخواهد بود، بلکه برخی از افراد سودجو از قبل اقدام به دپو کردن دام کردند تا برای دهه محرم در بازار به فروش برسانند و لازم به ذکر است که کاهش ذخایر گوشت در بازار باعث افزایش قیمت این محصول در بازار می شود.

وی گفت: قیمت گوشت در بازار وابسته به میزان عرضه و تقاضا است بدین معنا که در زمان افزایش عرضه در بازار به طور قطع قیمت ها شکسته خواهد شد.

ملکی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر اینکه آیا در ایام محرم با کمبود گوشت گوسفندی در بازار مواجه خواهیم شد یا خیر، گفت: به دلیل اینکه در ایام محرم بیشتر گوشت گوساله مورد استفاده افراد قرار می گیرد به طور حتم با کمبود گوشت در بازار مواجه نخواهیم شد.

رئیس اتحادیه گوشت قرمز خاطرنشان کرد: قیمت گوشت گوساله در بازار با تغییری همراه نبوده است زیرا داشته های دام سنگین بیش از دام سبک است.

وی در پایان نرخ گوشت گوسفندی را اینگونه بیان کرد: در حال حاضرمغازه دار گوشت گوسفندی را با قیمت 31 هزار و 500 تومان تا 23 هزار و 500 تومان تهیه می کند و به مشتریان با قیمت 35 هزار تومان شقه بدون دنبه عرضه می کند.

ملکی در پایان درباره قیمت گوشت گوساله گفت: قیمت این محصول در بازار با تغییری همراه نبوده و در حال حاضر ثابت است.

602/401

کد خبر: 681563

وب گردی

وب گردی