نماینده مردم تهران در مجلس دهم در گفت و گو با ایسکانیوز: بهره برداری سیاسی و جناحی از دفاع مقدس ظلم به شهداست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می گوید: دفاع مقدس عظمت و شکوه انقلاب اسلامی را در عرصه ای دیگر به منصه ظهور رساند.

علیرضا رحیمی در گفت و گو با ایسکانیوز با گرامیداشت هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ظرفیت های ملت ایران پس از آن که در یک نوبت در انقلاب اسلامی شکوفا شد، بار دوم این دوران دفاع مقدس بود که این ظرفیت افتخارآفرین را مجددا در سطح ملی و در تمام لایه های اجتماعی کشور به شکوفایی رساند.

وی افزود: برجستگی دوره دفاع مقدس به دلیل مظلومیت کشور و ملت بود که به معنای واقعی کلمه به تنهایی و با دست خالی دفاع کردند ، پیروز شدند و این پیروزی در تاریخ جمهوری اسلامی ماندگار شد.

این عضو فراکسیون امید با بیان اینکه با نگاه به مصالح ملی،دستاوردهای دفاع مقدس را تحت هیچ شرایطی نه می توان کمرنگ و نه می توان تضعیف کرد یادآورشد: اگر نگاه مان بلند مدت و نگاه به آرمان های قانون اساسی باشد، دستاوردهای دفاع مقدس همه درخشان بوده و صرف نظر از مسائل حاشیه ای که در افکارعمومی و یا رسانه ها درباره این مقطع تاریخی مطرح می شود،اصل موضوع دفاع مقدس تحت هیچ شرایطی قابل خدشه دار شدن نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم در پاسخ به این سئوال که نظرتان درباره عده ای که سعی می کنند، از دفاع مقدس بهره برداری سیاسی کنند و گرامی داشت ایامی همچون هفته دفاع مقدس را متعلق به یک قشر یا جناح خاص می دانند، چیست؟ گفت: من معتقدم که بهره برداری جناحی ، سیاسی و حتی بهره برداری فصلی و مقطعی از دفاع مقدس ظلم به شهدا، دفاع مقدس و مردم است.

وی تاکید کرد: شهدا و جانبازان و و آحاد مردم که در این عرصه فداکاری کرده اند، نرفتند که عده ای بهره برداری سیاسی کنند و در عین حال خودشان را ملتزم به قانون اساسی و ولایت بدانند بلکه التزام به ولایت فقیه و قانون اساسی این است که افتخارات ملی مان را قدر بدانیم و تحت هیچ شرایطی مرتکب چنین ظلمی نشویم که آن ها مورد بهره برداری سیاسی قرار بدهیم.

گفتنی است؛ این رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس که اصالتی شوشتری دارد، در سال ۱۳۶۳ و پس از سه سال اسارت به همراه گروهی از آزادگان جانباز آزاد شد و به ملاقات امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران رفت که در آن ملاقات رادیوی شخصی خود را به بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی هدیه داد. رحیمی که تا پایان جنگ در ستاد تبلیغاتی دفاع مقدس مشغول به فعالیت بود،پس از پایان جنگ به دانشگاه راه یافت و در رشته حقوق به ادامه تحصیل پرداخت .وی در اسفند 94 با قرارگرفتن در لیست امید از حوزه انتخابیه تهران وارد مجلس شورای اسلامی شد.

201/201

کد خبر: 681573

وب گردی

وب گردی