ربیعی:رهنمودهای مقام معظم رهبری در عمق اندیشه دولتمردان قرار دارد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه سفر دولت تدبیر و امید به استان قزوین که به بوئین زهرا سفر کرده به محض ورود به این شهرستان مورد استقبال مسؤولان عالی قرار گرفت و با حضور در مزار شهدای این شهرستان با قرائت فاتحه بر سر مزار شهدا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آنان با آرمانهای شهدا تجدید میثاق کرد.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین، دکتر علی ربیعی به عنوان نماینده دولت تدبیر و امید در نشست شورای اداری شهرستان بوئین زهرا حاضر شده بود ابتدا با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: هنوز تمامی ابعاد و زوایای ارزش های جنگ، شناسایی و معرفی نشده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تبعیت دولت تدبیر و امید از رهنمودهای مقام معظم رهبری، گفت: این رهنمودها در عمق و تار و پود اندیشه دولتمردان قرار دارد.
وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید به دنبال پیروی و احیای ارزش های دوران دفاع مقدس است و در آرامش و با دوری جستن از جنجال و حاشیه سازی به ارائه خدمات به مردم ایران اسلامی مشغول است.
دکتر ربیعی در پاسخ به این انتقاد که چرا دولت از خود دفاع نمی کند نیز به گفتن این جمله بسنده کرد: شهدا نیز در دوران دفاع مقدس خالصانه و مظلومانه به مبارزه می پرداختند و با دوری از هرگونه جنجال و هیاهو برای خدمت به مردم، کار می کردند.
وی با بیان اینکه یکی از ارزش های دیگر دفاع مقدس رعایت احترام و ادب بود، ادامه داد: دولت تدبیر و امید نیز این ارزش را در جامعه زنده نگه داشته و سعی می کند که هرگز آبروی مومنی ریخته نشود و تنها برای گسترش آرامش و امید در جامعه و افزایش نشاط در اقشار مختلف جامعه اقدام کند.
دکتر ربیعی ادامه داد: آنچنان که رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس جان خود را برای آرامش دیگران هدیه کردند مسؤولان نیز باید با تمام توان خود در راه زندگی بهتر مردم بکوشند.
وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید گوش به فرمان مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: مسئولان دولت تدبیر و امید ارتباط و دوستی صمیمانه میان معظم له و رئیس جمهوری را مایه مباهات دانسته و این موضوع را در اعتلای نظام اسلامی در زمینه های مختلف موثر می دانند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مهم ترین ویژگی دولت روحانی را عقلانیت و سخت کوشی دانست و افزود: با توجه به اقدام های انجام شده در این دولت به زودی شکوفایی و رونق اقتصادی را شاهد خواهیم بود و همه ملت ایران طعم شیرین این رونق و شکوفایی را خواهند چشید.
وی ادامه داد: دولت یازدهم در شرایطی کشور را تحویل گرفت که در زمینه گندم به شدت به کشورهای دیگر وابسته بودیم ولی اکنون بعد از سه سال توانستیم در زمینه این محصول استراتژیک به خودکفائی برسیم.
وی ادامه داد:همچنین در زمان تحویل دولت شاهد تعطیلی کارخانه ها و کاهش صندوق ارزی کشور بودیم که با فعالیت های دولت تدبیر و امید این وضع بهبود یافت و در ادامه امیدواریم شاهد رونق هرچه بیشتر صنعت در کشور باشیم.
دکتر ربیعی با اشاره به فعالیت های دولت در بخش رفاهی اشاره کرد و گفت: 90 درصد غربالگری شنوایی و بینوایی در شهرستان های محروم و صدور بیمه 11 میلیون جمعیت حاشیه نشین شهری انجام شده ولی هنوز تا رسیدن به ایده آل جامعه مسیر طولانی ای باقی مانده است.
وی در پایان برای پیگیری ارتقا و دوشیفته کردن درمانگاه شهرستان بوئین زهرا،افزایش بخش های زنان،داخلی،اطفال و جراحی بیمارستان این شهرستان و اختصاص یک دستگاه آمبولانس،استقرار مرکز آموزش مهارت های پیشرفته متناسب با بخش کشاورزی در شهرستان، افزایش دوبرابری بودجه صندوق تعاونی های بخش کشاورزی در صورت مولد بودن، توسعه مراکز نگهداری سالمندان و معلولان شهرستان ، اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در روستاها و پیگیری طرح معلولان فاقد مسکن تا سال 96 دستورهای لازم را صادر کرد.
همچنین مسعود بابایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در این جلسه گفت: این اداره کل در میان تمامی دستگاه های اداری استان رتبه نخست حقوق شهروندی را به دست آورده است.

وی در ادامه افزود : دو مولفه بسیار مهم ، کشور را به سمت توسعه همگن سوق می دهد که از آنها با عنوان سرمایه و مسئولیت های اجتماعی یاد شود و این دو خصیصه در شخصیت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد.

وی با بیان اینکه خدمات اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت تدبیر و امید بسیار ارزشمند بوده و تنها بیش از 9 میلیون نفر در حوزه سلامت بیمه همگانی دریافت کرده اند، ادامه داد: این اقدام که در طول تاریخ کشور بی نظیر بوده با زحمت و دغدغه های مسئولان این وزارتخانه در حوزه خدمات رسانی به مردم به دست آمده است.
لازم به ذکر است : شهرستان بوئین زهرا به مرکزیت بوئین زهرا در جنوب شرقی استان قزوین قرار دارد.

402/602

کد خبر: 681623

وب گردی

وب گردی