اعلام آمادگی برای میزبانی از وزیر خارجه تانزانیا در تهران

مدیرکل آفریقای وزارت امور خارجه، با معاون وزیر امور خارجه تانزانیا، دیدار و در خصوص روابط دو جانبه، موضوعات مهم منطقه‌یی و بین‌المللی رایزنی و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایسکانیوز، در این دیدار که در وزارت امور خارجه تانزانیا برگزار شد، مدیرکل آفریقا پیام تسلیت وزیر امور خارجه کشورمان به وزیر امور خارجه تانزانیا به‌خاطر زلزله اخیر 7.5 ریشتری در این کشور را به دولت و ملت آن کشور ابلاغ کرد.

وی در ادامه چشم‌انداز توسعه مناسبات فیمابین در دوران پسابرجام را امیدوار کننده توصیف و بر ضرورت بهره‌گیری هدفمند از فرصت ایجاد شده استفاده کرد.

اعلام آمادگی برای میزبانی از وزیر خارجه تانزانیا در تهران، پیشنهاد برگزاری پنجمین دور کمیسیون مشترک دو کشور و آزادی متقابل زندانیان دو کشور از جمله موضوعات مربوط به روابط دو جانبه بود که از سوی طرف ایرانی در این نشست مطرح شد.

حسین ملاعبداللهی با انتقاد از رویکرد دوگانه کشورهای غربی در موضوع حقوق بشر برای اعمال فشار بر کشورهای مستقل، خواستار حمایت تانزانیا از مواضع حقوق بشری کشورمان شد.

ارائه گزارشی از آخرین تحولات در سوریه، عراق و یمن و تشریح مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران برای توقف فوری جنگ و خشونت و توسل به راه کارهای سیاسی بر اساس همکاری جمعی همراه با حسن نیت، از دیگر موضوعات مطرح شده در این دیدار بود.

معاون وزیر خارجه تانزانیا نیز که پیش از این در نمایندگی کشورش در نیویورک بوده است با تمجید از مذاکرات هسته‌ای ایران گفت: روند مذاکرات هسته‌ای ایران را از بدو شروع به‌صورت مستمر از نزدیک با دقت دنبال می‌کرده است.

او موفقیت جمهوری اسلامی ایران در این مذاکرات را به دولت و ملت کشورمان تبریک گفت.

معاون وزیر خارجه تانزانیا در زمینه توسعه همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور افزود: تانزانیا علاقمند به گسترش همکاری‌هاست و هیچ محدودیتی در توسعه مناسبات با ایران برای خود قائل نیست و از این رو در تلاش است تا پنجمین دور کمیسیون مشترک را در نزدیک‌ترین زمان ممکن برگزار کند.

ایسنا نوشت، وی با استقبال از ایده آزادی متقابل زندانیان دو کشور ابراز امیدواری کرد در سفر وزیر خارجه کشورش به تهران که در آینده نزدیک انجام خواهد شد، تعدادی از زندانیان دو کشور آزاد و به کشورهای خود باز گردند.

202/201

کد خبر: 681643

وب گردی

وب گردی