مدت‌ها است اخباری درباره ساخت یک خودرو الکتریکی توسط شرکت اپل می‌شنویم که با پروژه‌ای به نام «پروژه‌ تایتان» شناخته می‌‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیجی کالا، حدس و گمان‌ها از این جهت تقویت شد که اپل طی سال‌های گذشته تعداد زیادی نیرو را که در صنعت خودروسازی صاحب تجربه بودند استخدام کرده است.

با این حال برخی اطلاعات جدید تاکید می‌کنند که احتمال دارد پروژه تایتان اساسا درباره ساخت خودرو نباشد. گرچه این می‌تواند صرفا نظر تحلیل‌گران باشد اما به هر حال این نقطه‌نظر حاوی برخی نکات قابل توجه است.

یک موضوع مورد توجه در این تحلیل نیروی عظیمی است که اپل باید صرف ورود به صنعت خودرو کند. صنعتی که بسیار هم رقابتی است و در حال حاضر بازیگران بسیار باتجربه‌ای هم دارد. بنابراین احتمال دارد اپل صرفا به دنبال ساخت برخی نرم‌افزارها و سخت‌افزارها برای خودرو باشد تا از این طریق خودروهای موجود را بهبود دهد نه آنکه خودش خودرو بسازد. برای مثال ممکن است اپل یک کیت برای ماشین‌های خودران بسازد. نوعی کیت که مکانیک‌ها بتوانند آن را بر روی خودروها جاسازی کنند و با نصب آن خودرویی داشته باشیم که از نظر سیستم خودران بسیار شبیه به خودروهای گران قیمت و رده بالا باشد.

در عین حال چند وقت پیش خبری خواندیم که بیان می‌کرد اپل قصد ایجاد تغییرات و سپس شروع مجدد این پروژه را دارد. ظاهرا اپل در شرایطی قصد شروع مجدد این پروژه را دارد که علاقه‌مند است استراتژی جدیدی هم برای حضور خود در این صنعت مشخص کند.

اپل برای راه‌اندازی مجدد این طرح و با توجه به تجدید نظرهای انجام شده ده‌ها تن از کارکنان این پروژه را اخراج و چندین بخش از آن را متوقف کرده تا در ادامه با طرح جدیدی پیش برود.

101

کد خبر: 681651

وب گردی

وب گردی