قرائت گزارش مرکز پژوهش ها با حاشیه و شوخی های خانه ملتی ها

گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در مورد اولویت‌های مجلس دهم با حاشیه‌ها و شوخی‌هایی میان رئیس مجلس، کواکبیان و کاظم جلالی همراه بود.

به گزارش ایسکانیوز، مصطفی کواکبیان پس از گزارش کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش ها در مورد اولویتها و راهبردهای مجلس دهم، گفت: گزارش خوبی از اولویت ها و راهبرها ارائه دادند هر چند از رئیس مجلس گلایه داریم که ما پیشنهادهایی در اینباره داده بودیم و حتی قرار نبود افرادی از اصلاح طلب ها در مرکز استفاده شوند. حالا این گلایه نیست چون بحث اصل موضوع است.

لاریجانی در پاسخ به کواکبیان گفت: خود آقایانی که الان در مرکز هستند خارج از این مسائل کار میکند ما با مارک که نمیتوانیم کار کنیم. محتوا را بحث کنید.

این عضو فراکسیون امید گفت که «بله اما همیشه چرا یک طرف غش می کنیم.» که لاریجانی در پاسخ به او گفت:شما مراقب باشید که پشت میکرفون غش نکنید.

پس از کواکبیان چند نماینده به بیان نظرتشان پرداختند با اتمام نظر آنها نوبت به کاظم جلالی برای پاسخگویی رسید.

کاظم جلالی با بیان این جمله که اگر در مرکز پژوهش ها کسی واقعا جهت گیری سیاسی سراغ دارد به ما تذکر دهید، به انتقاد کواکبیان پاسخ داد و گفت: من از دوستان خواهش کرده ام که ناظر کیفی گزارش ها، شماها باشید. یکی از ایرادهایی که ما داریم بنده خودم هم چهار دوره نماینده شهرستان بودم،‌شاید به دلیل این گرفتاری ها فرصت خواندن کم باشد البته ما تلاش کردیم با روش های جدید تر همچون پیامک مشکل را حل کنیم.

وی افزود: اما در مورد جناح گرایی باید بگویم این گونه نیست الان شورای پژوهشی مرکز پژوهش ها که اصلی ترین رکن است هفته آینده انتخابات دارند و هیئت رئیسه محترم هم انتخاب میکند و ربطی به بنده ندارد. دوستان همکار من و معاونین من خودشان میدانند یکی از نقاط قوت مرکز این است که به هیچ وجه در مباحث پژوهشی مدیریتی وارد نمیشوم،‌ به همین دلیل است که یک روز ما در دولت آقای احمدی نژاد اعلام کردیم که رشد کشور منفی سه و نیم است و همین دوستانی که در این دولت هستند و شما ها ما را تشویق کردید که باریکلا ، خوب گفتید.

رئیس مرکز پژوهش ها معتقد است:«امروز میگوییم رشد اقتصادی کشور منفی 4 دهم درصد بوده، این دوستان یکم مقدار ناراحت میشوند و آنهایی که قبلا ناراحت میشدند الان خوشحال میشوند،‌ما چه کار کنیم؟ این دیگر نگاه های ما است که در چه جبهه ای باشیم،‌مشکل پژوهش نیست. من انکار نمیکنم اگر در جایی از گزارش ایرادی بود دوستان بخوانند و اعلام کنند ما استقبال میکنیم اما در این مدت که در مرکز بودم کم به من رسیده است که دوستان ایرادات را اصلاح کنند.»

202/201

کد خبر: 681662

وب گردی

وب گردی