لاریجانی: گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس برای کمیسیون‌ها مفید است

رئیس مجلس شورای اسلامی با تشکر از گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص راهبردهای مجلس دهم، معتقد است تحلیل‌های ارائه شده از سوی این مرکز درباره شرایط اقتصادی، واقع‌بینانه است.

به گزارش ایسکانیوز، علی لاریجانی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 7 مهر ماه) مجلس شورای اسلامی، با تشکر از گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: استراتژی‌های نوشته شده توسط مرکز پژوهش‌های مجلس که با همکاری نمایندگان برای تدوین بهتر قوانین صورت گرفته، اقدام خوبی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص پیشنهاد کواکبیان درباره مشخص شدن اولویت‌های کمیسیون‌ها گفت: در استراتژی نوشته شده توسط مرکز پژوهش‌ها اولویت‌ها آمده است و اگر کمیسیون‌ها نظر خاصی داشته اند می توان این نظرات را لحاظ کرد. در هر صورت مرکز پژوهش‌ها به کمیسیون‌ها برای پیشرفت امور کمک خواهد کرد.

لاریجانی گفت: باید به این موضوع توجه شود که دقت بر حرکت‌های کلی که در این استراتژی‌ها نوشته شده می‌تواند منتج به یک شرایط جدید شود و البته باید دولت این ملاحظه را داشته باشد که در برخی امور، به موقع لوایح را ارائه کند و کمیسیون‌ها و دولت نیز در خصوص قوانینی که موعدشان در حال تمام شدن است، پیگیری کنند تا زمینه اصلاح یا تمدید به موقع را فراهم کند.

وی در خصوص شرایط اقتصادی که در گزارش مرکز پژوهش‌ها بیان شده است، افزود: تحلیل‌های ارائه شده درباره شرایط اقتصادی واقع‌بینانه است و باید با توجه به همین مختصات که بعضا مشکلاتی دارد و جهش در آنها کار سختی است راه‌حل‌هایی اتخاذ شود.

خانه ملت گزارش داد، رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس برای کمیسیون‌ها مفید است و با اعتنای نمایندگان به این استراتژی‌ها می‌توان شرایط را برای کار در مجلس دهم بهتر فراهم کرد. ان‌شاءالله نتایج خوبی برای ملت داشته باشد.

202/201

کد خبر: 681672

وب گردی

وب گردی