فرمانده ناجا: با آموزش می‌توان خشونت را کاهش داد

رییس جمهوری امسال خشونت را موضوع اصلی پرسش مهر خود انتخاب کرد، موضوعی که ابعاد مختلفی دارد و در سطوح مختلف از اقدامات گروه‌های تروریستی گرفته تا خشونت‌های خانگی و نزاع را شامل می‌شود و در این میان پلیس در خط مقدم مبارزه با انواع خشونت همواره به دنبال کاهش اغلب نمودهای آن بوده، موضوعی که فرمانده ناجا در باره آن توضیحاتی داد.

سردار حسین اشتری درباره پرسش مهر رییس جمهور و ریشه‌یابی خشونت و راهکارهای کاهش آن، گفت: نیروی انتظامی همواره سعی کرده با انجام اقدامات پیشگیرانه‌ و در حقیقت با اولویت دادن اقدامات پیشگیرانه بر اقدامات انتظامی در این حوزه حرکت کند. پیشگیری اجتماعی جزو اولویت‌های اصلی ما در این زمینه است و ما هر چقدر که بتوانیم مردم و اقشار مختلف شهروندان را نسبت این پدیده، آسیب‌های اجتماعی و جرائمی که در کشور رخ می‌دهد توجیه کنیم می‌توانیم به توفیقات بیشتری دست پیدا کنیم.

فرمانده ناجا با بیان اینکه مردم باید با اقدامات آموزشی و پیشگیرانه خودشان بتوانند با این پدیده‌ها و جرائم مقابله کنند، گفت: البته در صورت لزوم پلیس نیز وارد عمل شده و اقدامات انتظامی را انجام خواهد داد اما قطعا با چنین آموزش‌هایی حتما جرائم کاهش پیدا خواهد کرد.

به گفته اشتری ، افراد هم به شکل شخصی و هم در محیط خانواده، محیط کار، مدارس، دانشگاه ها و مراکز تجمع نیروی انسانی می‌توانند تحت آموزش قرار گرفته و از این طریق جرائم نیز کاهش می‌یابد.

او درباره اینکه آیا از طریق آموزش می‌توان خشونت را کاهش داد، گفت: بله، آموزش امر بسیار موثری است و آگاه‌سازی و اطلاع رسانی در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

فرمانده ناجا گفت:خوشبختانه با اقداماتی که نیروی انتظامی انجام داده در بسیاری از جرائم به ویژه جرائم خشن شاهد کاهش بوده‌ایم.

اشتری با اشاره به اقدامات آموزشی ناجا در این زمینه افزود:‌ پلیس با حضور در مدارس وهم چنین از طریق ساخت انیمیشن‌ها و فیلم‌ها و سریال‌ها و... سعی دارد تا به شهروندان آموزش‌های لازم را ارائه دهد در این زمینه از ظرفیت رسانه‌ها نیز استفاده کرده‌ایم و حاصل آن کاهش جرائم بوده اشت، البته اقدامات انتظامی و عملیاتی نیز در زمان و وقت خود انجام شده و ماموران پلیس همواره در این زمینه نیز در آماده‌باش هستند.

او در پایان ابراز امیدواری کرد که پلیس بتواند با همکاری دیگر دستگاه‌ها و نهادهای مسئول گام‌های بیشتری در این زمینه بردارد.

703

کد خبر: 681716

وب گردی

وب گردی