جلالی: هیچگونه جهت‌گیری سیاسی و جناحی در گزارش‌های مرکز پژوهش‌های مجلس وجود ندارد

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با تاکید بر اینکه در گزارش‌های پژوهشی این مرکز هیچگونه جهت‌گیری‌های سیاسی و جناحی وجود ندارد، گفت: نمایندگان مجلس می‌توانند موارد اصلاحی در گزارش‌ها را به مرکز پژوهش‌ها تذکر دهند.

به گزارش ایسکانیوز، کاظم جلالی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 7 مهرماه) مجلس شورای اسلامی درپاسخ به اظهارات نمایندگان مجلس در خصوص گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: اگر نماینده‌ای مواردی را از جهت‌گیری های سیاسی و جناحی در گزارش های مرکز پژوهش‌ها سراغ دارد به ما تذکر دهد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: از نمایندگان تقاضا دارم که ناظر کیفی گزارش‌های مرکز پژوهش‌ها باشند؛ اگر نمایندگان ایرادات را به ما گزارش دهند می‌توان گزارش‌های با کیفیت‌تری را تنظیم کرد.

وی افزود: به طور حتم در گزارش‌های شورای پژوهشی مرکز پژوهش‌ها، جناح بندی سیاسی وجود ندارد و هیات رئیسه مجلس اعضای کاندیدا برای عضویت در شورای پژوهشی را به مرکز پژوهش‌ها معرفی می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه مرکز پژوهش‌ها در امور پژوهشی،‌ مدیریتی وارد نمی‌شود، تصریح کرد: در دولت قبل یک بار گفته شد که رشد کشور منفی 3.5- درصد است که برخی دوستان از این آمار ناراحت و برخی خوشحال شدند،‌ در این دوره نیز در سال 94 گفته شد که رشد 0.4- درصد بوده است که باز برخی نمایندگان از این آمار خوشحال و برخی ناراحت شدند بنابراین این مواردی که مطرح می‌شود ناشی از نوع تفاوت در نگاه‌ها می‌باشد و مشکل پژوهشی مطرح نیست.

جلالی تصریح کرد: ما خوشحال می‌شویم که نمایندگان موارد اصلاحی در گزارش‌های مرکز پژوهش‌ها را به ما اطلاع دهند اما در طول سالیان گذشته کمتر این اتفاق رخ داده که نماینده‌ای با دستخط خود گزارش‌های مرکز پژوهش‌ها را اصلاح کند.

وی درباره نحوه دستیابی نمایندگان به گزارش‌ها گفت: در حال حاضر 11 نفر از نمایندگان از سیستم ایمیلی برای دستیابی به گزارش‌ها استفاده می‌کنند که اگر این سیستم برای کلیه نمایندگان فعال شود جای هیچگونه گلایه‌ای باقی نخواهد ماند.

خانه ملت گزارش داد، جلالی با اشاره به اینکه بودجه مرکز پژوهش‌ها در بسیاری مواقع پاسخگوی کارکرد این مرکز نیست، گفت: بنده به عنوان رئیس مرکز پژوهش‌ها جوابگوی پژوهشگران در ماه شهریور به دلیل بی‌توجهی به پرداخت بودجه پژوهشی نیستم و این مرکز در مضیقه شدید مالی قرار دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه در طرح سلامت، مرکز پژوهش‌ها اقدامات خوبی را انجام داد، گفت: گزارش این مرکز در یک مقطعی باعث تشکیل جلسه‌ای از سوی رئیس‌جمهور در حوزه سلامت شد البته باید بین مرکز پژوهش‌ها و نمایندگان مجلس، همچنین پژوهشگاه های خارج از مجلس تعامل در جهت حل مسائل و مشکلات کشور وجود داشته باشد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس افزود: این مرکز با پژوهشگاه‌ نیرو و دانشگاه‌ها در حال حاضر تفاهم‌نامه‌هایی را امضا کرده است.

202/201

کد خبر: 681761

وب گردی

وب گردی