مرگ بیش از ۱۶ هزار نفر در تصادفات رانندگی سال گذشته/ افزایش 11برابری خطر تصادف ناشی از تلفن همراه

جانشین رئیس پلیس راهور کشور با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۱۶ هزار نفر در تصادفات کشته شده‌اند، گفت: استفاده از تلفن همراه تا ۱۱ برابر خطر تصادفات را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس ، سردار موسی امیری، جانشین رئیس پلیس راهور کشور صبح امروز در مراسم مهر و دانش در مدرسه شاهد غنچه‌های انقلاب منطقه 16 تهران با بیان اینکه دانش‌آموزان به عنوان همیار پلیس نقش اجتماعی پیدا کرده‌اند، گفت: 13 میلیون دانش‌آموز می‌توانند در غالب همیار پلیس، پیشگیری از سوابق رانندگی را در دستور کار قرار دهند.

او ادامه داد: انتظار از همیاران پلیس این است که برای تحقق پیشگیری از وقوع تصادف با رعایت ادب و احترام به بزرگترها و رانندگان بگویند که هنگام رانندگی با تلفن همراه خود صحبت نکنند.

امیری ادامه داد: طبق تحقیقات صورت گرفته، صحبت با تلفن همراه تا 4 برابر خطر وقوع تصادفات را افزایش می‌دهد و اگر راننده‌ای اقدام به ارسال یا خواندن پیامک در حین رانندگی کند خطر وقوع تصادف تا 11 برابر افزایش می‌یابد.

او خطاب به دانش‌آموزان همیار پلیس گفت: باید با رعایت احترام به تمام سرنشینان ماشین گوشزد کنید که از کمربند ایمنی استفاده کنند زیرا این امر باعث کاهش 50 درصدی خطر مرگ در تصادفات می شود.

جانشین رئیس پلیس راهور کشور با بیان اینکه مراقبت از سرعت مجاز رانندگان وظیفه دیگر همیاران پلیس است، گفت: سرعت عامل افزایش شدت و مرگ و میر در تصادفات است و باید همیشه رانندگان با سرعت مجاز و معمول رانندگی کنند.

امیری همچنین به دانش‌آموزان توصیه کرد قانون و مقررات را برای نظم‌بخشی در زندگی اجتماعی خود مطلوب فرا گرفته و در عمل اجرا کنند.

او با بیان اینکه حمل و نقل و استفاده از اتومبیل امروزه جزء نیاز اساسی مردم و جامعه است، گفت: با تمام محاسن استفاده از اتومبیل، وسایل حمل و نقل عوارضی برای جامعه و مردم ایجاد می‌کند که مهمترین عوارض استفاده از خودرو خطر تصادفات رانندگی است.

او ادامه داد: این خطر به عنوان یک عارضه مهم در جاده‌ها گریبان‌گیر خیلی از کشورها شده است و تأخیر، ترافیک، آلودگی صوتی و محیط زیست و مهمتر از آن از بین رفتن و مرگ انسان‌ها از عوارض تصادفات است.

جانشین رئیس پلیس راهور کشور با اعلام میزان مرگ و میر و مصدومات تصادفات جاده‌ای در سال گذشته گفت: در سال 94 تعداد 16 هزار و 500 نفر کشته و 313 هزار نفر به علت تصادفات مجروح و معلول شده‌اند.

اوبا بیان اینکه علی‌رغم اقدامات 10 سال گذشته میزان تصادفات رانندگی کاهش یافته است، پیشگیری از وقوع حادثه را بهترین راهکار برای جلوگیری از سوانح رانندگی دانست و در این خصوص افزود: چند دهه گذشته دانشمندی به نام ویلیام هابر 3 مؤلفه جاده، انسان و وسیله را دلایل وقوع تصادفات و سوانح رانندگی اعلام کرده است و برای هرکدام راهکارهای پیشگیری بیان کرده است.

امیری ادامه داد: در پیشگیری از وقوع سوابق برای نقش انسان، اجرای قوانین و مقررات توسط پلیس و آموزش و فرهنگ سازی عمومی پیشنهاد شده است و زمانی ایین امر محقق می‌شود که از سرمایه‌های عظیمی مانند دانش‌آموزان استفاده مطلوب شود.

براساس این گزارش،‌ در این مراسم که با حضور علی اکبرزاده، مدیرکل فرهنگی و هنری آموزش و پرورش برگزار شد احکام فرهنگ‌یاران پلیس به مسئولان مدرسه و نیز 2 دانش‌آموز فرزند مدافع حرم به نام‌های فاطمه تُرک و مهلا غفاری به نمایندگی از دانش‌آموزان کشور حکم همیار پلیس اهداء شد.

703

کد خبر: 681762

وب گردی

وب گردی