ثبت نام حدود 360 هزار خانوار تا ساعت 11 امروز در سرشماری اینترنتی

رئیس مرکز آمار ایران مشارکت مردم برای سرشماری اینترنتی را بی سابقه توصیف کرد و گفت: تا ساعت 11 امروز(چهارشنبه) 358هزار و 917 خانوار، اینترنتی ثبت نام کرده اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، امید علی پارسا افزود: با توجه به تعداد خانوارها، یک میلیون و 201 هزار و 427 نفر در سامانه سرشماری به شکل اینترنتی ثبت نام شده اند.
وی اعلام کرد: بیشترین خانوارهای ثبت نام شده به ترتیب در استان های سمنان، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، بوشهر و کردستان بوده است.
وی مشارکت مردم در سرشماری اینترنتی را بی نظیر توصیف کرد و این حضور را بی سابقه دانست.
پارسا ضمن سپاسگزاری از مردم که مسئولانه در سرشماری اینترنتی مشارکت می کنند، گفت: استقبال مردم از سرشماری اینترنتی با توجه به اینکه برای نخستین بار این روش در کشور انجام می شود، می تواند جایگاه ایران را در زمینه آمار ارتقا دهد.
به گفته رئیس مرکز آمار ایران، در صورتی که روند ثبت نام اینترنتی به همین شکل ادامه داشته باشد بی تردید حجم سرشماری حضوری در کشور کاهش می یابد.
سرشماری اینترنتی از شنبه این هفته (سوم مهرماه) شروع شده که تا 24 مهرماه ادامه دارد. سرشماری حضوری (با مراجعه به منازل مردم ) از ٢٥ ماه جاری تا ٢٥ آبان ماه امسال انجام خواهد شد.
خانوارهایی که اطلاعات خود را از طریق سامانه اینترنتی www.sarshomari95.ir وارد کنند دیگر نیازی نیست در سرشماری حضوری شرکت کنند.
همچنین پس از پایان سرشماری اینترنتی، کدی به فردی که اطلاعات را وارد سامانه کرده است داده می شود که خانوار باید در حفظ این کد کوشا باشد؛ زمانی که مامور سرشماری به درب خانه آنها مراجعه کرد با دادن کد به مامور، دیگر سرشماری حضوری نخواهند شد.
کارشناسان مرکز آمار ایران معتقدند، در صورتی که 35 درصد از خانوارهای کشور در سرشماری اینترنتی مشارکت کنند، ایران در زمره کشورهای توسعه یافته به لحاظ آماری قرار می گیرد.

602/401

کد خبر: 681784

وب گردی

وب گردی