سلتیک - منچستر سیتی/ تلاش برای صدرنشینی در گروه C

دو تیم سلتیک و منچستر سیتی امشب (07 مهر) ساعت 22:15 در ورزشگاه سلتیک پارک شهر گلاسکو به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

به گزارش ایسکانیوز، نمایندگان انگلستان و آلمان امشب(7مهرماه)، اولین بازی خود در فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا را انجام خواهند داد. علی‌رغم شروعی خوب در لیگ اسکاتلند، مدافع عنوان قهرمانی این لیگ تحت هدایت برندان راجرز، شروعی خوبی را در لیگ قهرمانان اروپا تجربه نکرد. آن‌ها که راه طولانی‌ای را برای رسیدن به مرحله گروهی این رقابت‌ها طی کرده بودند، در نخستین دیدار خود در این مرحله، با 7 گل در نیوکمپ تحقیر شدند و حالا در سلتیک پارک، به‌دنبال شروعی دوباره هستند. در طرف مقابل اما منچستر سیتی‌ای حضور دارد که فراتر از انتظارها عمل کرده است.

شاید پیروزی در برابر گلادباخ یا صدرنشینی در لیگ برتر انگلیس، برای شاگردان گواردیولا چندان عجیب نیست. اما از دست ندادن حتی یک امتیاز طی 10 دیدار نخست، بیان‌گر عملکرد تحسین‌برانگیز مرد اسپانیایی در اتحاد است. سیتی که احتمالاً نیم‌نگاهی به صدرنشینی در گروه دارد، حداقل تا پیش از رویارویی با بلوگرانا نباید امتیاز از دست بدهد. باید دید، در این دیدار که کوین دی بروین در ترکیب منچستر سیتی نخواهد بود، شاگردان راجرز می‌توانند به آینده خود در لیگ قهرمانان اروپا امیدوار باشند یا خیر!

** راجرز سرمربی تیم فوتبال سلتیک اعتقاد دارد شاگردانش می‌تواند شب سختی را برای سیتی رقم بزنند. (برای خواندن مصاحبه کامل اینجا کلیک کنید).

** گواردیولا سرمربی تیم فوتبال منچسترسیتی از قدرت حریف اسکاتلندی می‌گوید. (برای خواندن مصاحبه کامل اینجا کلیک کنید).

** پیشینه دیدار‌های دو تیم:

به‌غیر از سه دیدار دوستانه، دو تیم هیچ‌گاه با یکدیگر روبه‌رو نشده اند. در این سه دیدار، سهم هر تیم یک پیروزی، یک تساوی و یک شکست بوده است. آخرین دیدار دو تیم نیز به تابستان 2009 باز می‌گردد، جایی که سیتی موفق شد با گل‌های گرت بری و کرگ بلیمی حریف اسکاتلندی خود را شکست دهد.

**نکات جالب از وضعیت دو تیم پیش از آغاز بازی:

منچستر سیتی، پس از منچستر یونایتد به دومین تیم انگلیسی بدل شده است که با سلتیک هم‌گروه می‌شود.

برندان راجرز تنها در یکی از هفت دیدار خود در لیگ قهرمانان پیروز شده است؛ تیم‌های تحت هدایت او، 5 گل به‌ثمر رسانده‌اند و 16 گل دریافت کرده‌اند. این درحالی است که سلتیک در سه دیدار از چهار دیدار اخیر خود در لیگ قهرمانان شکست خورده است.

منچستر سیتی تنها در یکی از پنج دیدار خارج از خانه اخیر خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا شکست خورده است.

فرناندینیو به‌تنهایی در سه گل اخیر سیتی در لیگ قهرمانان اروپا نقش مستقیم داشته است (با یک گل و دو پاس گل).

منچستر سیتی در این دیدار، کوین دی بروین و دلف را در اختیار نخواهد داشت.

سلتیک نیز ددریک بویاتا، پاتریک روبرتز و دورس ده فریس را در اختیار نخواهد داشت.

بازیکن پیشین منچستر سیتی، سینکلر در شش دیدار پیاپی سلتیک در لیگ گل‌زنی کرده است.

منچستر سیتی در 5 دیدار از 6 دیدار اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا، دروازه خود را بسته نگه داشته است.

سلتیک در سه دیدار اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا، حداقل 2 گل را دریافت کرده است.

** جدول گروه سی لیگ قهرمانان اروپا:

سیتی در جایگاه دوم و سلتیک در جایگاه چهارم.

** ترکیب احتمالی دو تیم:

سلتیک: کرگ گوردون - لوستیگ - توره -اریک اسویاتچنکو- کیرون تیرنی- فارست - تام راگیچ- براون - بیتون - سینکلر - گرفیتس / سرمربی: برندان راجرز

منچستر سیتی: کلودیو براوو - کولاروف - اوتامندی - استونز - سانیا - فرناندینیو - نولیتو - سیلوا - گوندوعان - استرلینگ - آگوئرو / سرمربی: پپ گواردیولا

604/602

کد خبر: 681796

وب گردی

وب گردی