هشدار پلیس فتا درباره سایت های جعلی سرشماری

رئیس مرکز تشخیص پلیس فتا، به مردم درباره سایت های جعلی سرشماری نفوس و مسکن هشدار داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما،سرهنگ علی نیک نفس بابیان اینکه سرشماری اینترنتی و از طریق سایتwww.sarshomari95.ir موجب کاهش هزینه ها و سهولت در انجام کار می شود، افزود: تجربه نشان داده است که مجرمان همچنان در کمین هستند تا از چنین مواردی سوء استفاده کنند.

او از شناسایی سایت جعلی سرشماری در روزهای اخیر خبر داد و گفت: همکاران ما در پلیس فتا از ادامه اقدامات مجرمانه این سایت جلوگیری کردند و پرونده آن نیز در حال رسیدگی است.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری فتا افزود: احتمال وجود اقدامات مجرمانه مشابه بسیار زیاد است اما در هر صورت هموطنان باید هنگام نام نویسی خود در این سایت بیشتر توجه کنند و از طریق ایمیل و سایت های غیررسمی وارد سایت اصلی نشوند.

او با تأکید بر اینکه شهروندان مستقیماً به سایت www.sarshomari95.ir مراجعه کنند، گفت: هموطنان باید مراقب باشند تا گرفتار صفحات جعلی نشوند.

سرهنگ نیک نفس گفت: سایت های رسمی هیچ گونه اطلاعات شخصی و مربوط به کارت های بانکی از فرد تقاضا نمی کنند .

او افزود هر سایت که کلمه عبور تقاضا کند باید به آن حساسیت داشت چون امکان سرقت اطلاعات وجود دارد.

سرهنگ نیک نفس تأکید کرد:‌ افراد مجرمی که اقدام به ایجاد سایت های مشابه در زمینه سرشماری می کنند مطمئناً از کلمات مشابه نیز استفاده کرده طوری که در مورد اخیر دامنه اصلی سایت از IR. به com. تغییر یافته بود.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری فتا هشدار داد: هموطنان برای ورود به سایت اصلی سرشماری نفوس و مسکن از افراد آگاه و مسلط به فضای اینترنت استفاده کنند.

703

کد خبر: 681831

وب گردی

وب گردی