آیت الله سبحانی: باید درد جامعه را دید و شنید و آن را بر روی منبر دوا کرد

یک مرجع تقلید با تأکید بر اینکه مبلغان باید گوش شنوا و چشم باز داشته باشند، گفت: باید درد جامعه را دید و شنید و آن را بر روی منبر دوا کرد؛ چراکه اگر مباحث ما خارج از دردهای امروزی باشد، اثر نخواهد داشت.

به گزارش ایسکانیوز،آیت الله سبحانی درجلسه درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم با اشاره به آستانه ورود به ماه های عزاداری امام حسین (ع) و ایام تبلیغی حوزه های علمیه، افزود: روحانیانی که قادر به تبلیغ بوده، اطلاعات قرآنی و حدیثی دارند و می توانند برای مردم سودمند باشند، مستحب است که به این کار بپردازند.

وی بیان کرد: می توان در منابر از کلمات علما، داستان، قصه و دانش های امروزی نیز استفاده کرد؛ ولی اصل و اساس، آیات الهی و روایات اهل بیت(ع) است.

این مرجع تقلید ادامه داد: مبلغان می توانند در منابر خود از کتاب سفینه البحار مرحوم شیخ عباس قمی استفاده کنند؛ چراکه خلاصه ای از کتاب بحارالانوار بوده و بسیار مناسب است.

آیت الله سبحانی با تأکید بر اینکه مبلغان باید گوش شنوا و چشم باز داشته باشند، گفت: باید درد جامعه را دید و شنید و آن را بر روی منبر دوا کرد؛ چراکه اگر مباحث ما خارج از دردهای امروزی باشد، اثر نخواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه وهابیت به دنبال حذف تشیع است به ایرنا گفت: یکی از اهداف وهابیت حذف تشیع است چرا که امروز آنان مشاهده می کنند که علما، روحانیان و دین تشیع در مقابل استکبار قد علم کرده و به همین دلیل به دنبال حذف تشیع هستند.

این مرجع تقلید همچنین با بیان اینکه برخی از سران کشورهای اسلامی منطقه به دنبال همراهی با رژیم صهیونیستی هستند، اظهار داشت: متأسفانه برخی از علمای اهل سنت نیز از این حرکت دفاع کرده و به «والصلح خیر» که در قرآن کریم به آن اشاره شده، استناد می کنند؛ اما باید به آنان گفت که این جمله مربوط به صلح زن و مرد است

202/201

کد خبر: 681849

وب گردی

وب گردی