صالحی مطرح کرد: روبرویی برجام با یک سری کندی ها از جانب مقابل

رئیس سازمان انرژی اتمی در رابطه با کندی برجام از جانب مقابل گفت: ما امیدواریم این کندی ها برطرف شود و شاهد آن باشیم که تحریم ها آنگونه که آنها در برجام تعهد کردند، برطرف شود تا امور طبق شرایط مورد نظر پیش برود .

به گزارش ایسکانیوز، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی که در وین پایتخت اتریش به سر می برد، در سخنرانی امروز چهارشنبه خود در میان سیاستمداران، دانشجویان و کارشناسان در آکادمی دیپلماتیک این شهر افزود:برجام با یک سری کندی ها در رفع تحریم ها از طرف مقابل رو به رو شده است. ما امیدواریم این کندی ها برطرف شود و شاهد آن باشیم که تحریم ها آنگونه که آنها در برجام تعهد کردند، برطرف شود تا امور طبق شرایط مورد نظر پیش برود .
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تاریخ معاصر ایران بخصوص بعد از انقلاب اسلامی گفت: ایران یک شیوه همکاری جدید را بر اساس ولایت فقیه به دنیا عرضه کرد. خوشبختانه کارایی این شیوه حکمرانی بعد از 37 سال به خوبی خود را نمایان کرده و توانسته است جمهوری اسلامی ایران را که قبل از انقلاب به عنوان یک کشوری واقعا منزوی در نظر گرفته می شد، به یک کشور قدرتمند تبدیل کند که می تواند در عرصه بین المللی با قدرت های جدید وارد گفتمان سیاسی شود و حق و حقوق خود را تثبیت کند.
به گزارش ایرنا، رئیس سازمان انرژی اتمی یکشنبه این هفته به منظور شرکت در شصتمین نشست سالانه سازمان انرژی اتمی وارد وین شد.
صالحی حاشیه این نشست با وزیر انرژی آمریکا، رئیس روس اتم، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی و همتایان خود از انگلیس، فرانسه و چین و نماینده اتحادیه اروپا در سازمان انرژی اتمی دیدار و گفت و گو کرد.

202/201

کد خبر: 681867

وب گردی

وب گردی