بازدید شهردار تهران از تنها مرکز کارآفرینی معلولان شهر تهران

امروز شهردار تهران با حضور در مرکز کوثر موسسه نیکوکاری رعد الغدیر ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این موسسه در جمع صمیمانه توانیابان و زنان سرپرست خانوار حضور یافت و با آنها گفت و گو کرد.

به گزارش ایسکانیوز دکتر محمد باقر قالیباف با حضور یک ساعته خود در مرکز کارآفرینی کوثر رعدالغدیر از فعالیت‌های رعدالغدیر و روند ارائه خدمت در بخش‌های مختلف این موسسه بازدید کرد.

دراین بازدید معصومه فراهانی «مدیر روابط عمومی و بین الملل موسسه رعد الغدیر» به تشریح برنامه های در حال اجرا و نیز طرحهای آتی این موسسه در حوزه کارآفرینی پرداخت و به منظور حمایت از چرخه اشتغال پایدار توانیابان خواستار ورود و مشارکت بیشتر سازمان شهرداری تهران در حمایت از تولید داخلی و محصولات مددجویان شد.

مرکز کوثر رعدالغدیر به عنوان تنها مرکز کوثر کارآفرینی معلولان در شهر تهران است که از سال 1393 با مشارکت شهرداری منطقه 20 در شهرک 13 آبان کار خود را آغاز کرد.

این مرکز در حال حاضر مشتمل بر کارگاه های تولیدی چون : خیاطی،صنایع دستی ،عرقیات گیاهی ،صبحانه سالم است که با ظرفیت اشتغال 50 توانیاب و زن سرپرست خانوار مشغول به فعالیت است.

ساختمان فعلی به مساحت 700 متر مربع طی تفاهم نامه ای از سوی معاونت امور بانوان شهرداری منطقه به مدت 5 سال و به صورت رایگان در اختیار رعد الغدیر به منظور توانمند سازی توان یابان و زنان سرپرست خانوار منطقه جنوب تهران و نیز ایجاد اشتغال پایدار برای آنها قرار گرفته است.

در حال حاضر تنها مرکز تخصصی ارائه خدمات حمایتی و مددکاری به معلولان ضایعه نخاعی نیز در این مرکز با بیش از 470 عضو فعال بوده و خدمت ارائه می کند.

از حاشیه‌های شیرین این بازدیدگفتگوی دوستانه شهردار با توانیابان، قول پیگیری و رسیدگی به برخی از مشکلات آنها، اهداء محصولات تولیدی و هدایای هنری توانیابان به او بود.

گفتنی است موسسه نیکوکاری رعد الغدیر از جمله موسسات پیشرو در ارائه خدمات کارآفرینی اجتماعی به معلولان جسمی حرکتی در پایتخت است که با دریافت تسهیلات از سوی سازمانهای زیربط و حمایت خیرین و نیکوکاران موفق به توانمند سازی بیش از 2000 مددجو و ایجاد اشتغال پایدار برای 660 توانیاب شده است.

سال گذشته بزرگترین مرکز کارآفرینی مددجویان شهر تهران نیز به همت نیکوکاران این موسسه، در شرق تهران راه اندازی شد .

105105

کد خبر: 681910

وب گردی

وب گردی